اخبار بازی

پروژه Titan دلیل حذف رونمایی Diablo 4 از BlizzCon بود ؟

پروژه Titan دلیل حذف رونمایی Diablo 4 از BlizzCon بود ؟

وی جی مگ: معرفی بازی  Immortal برای موبایل در رویداد BlizzCon باعث ایجاد دلخوری‌های فراوانی از سوی طرفداران این مجموعه بازی شد. اوضاع از زمانی بدتر شد که شایعات مدعی شدند بلیزارد برنامه داشته تا از Diablo 4 در این مراسم رونمایی کند اما در لحظات آخر منصرف شده است. در حالی که این مسئله از سوی بلیزارد تکذیب شد اما هم‌چنان بسیاری به دنبال پاسخی برای عدم معرفی و یا حذف رونمایی 4 از BlizzCon هستند.

به گزارش وی جی مگ، روز گذشته وبسایت کوتاکو گزارش مفصلی در رابطه با حواشی به وجود آمده پس از معرفی بازی  Immortal منتشر کرد و در آن اظهار کرد ممکن است دلیل حذف رونمایی 4 ارتباطی به پروژه‌ای تحت نام داشته باشد. « اسم رمزی برای بازی کاملا جدیدی در ژانر MMO بود که استودیو بلیزارد توسعه آن را از سال 2007 آغاز کرده بود. دیدگاه پشت این بازی چیزی بین Left 4 Dead، The Sims و Team Fortress 2 بوده به این صورت که پلیر باید در روز به تجارت پرداخته و شب‌ها به ابرقهرمان تبدیل می‌شد. ایجاد تغییر در ژانری محسوب می‌شد که بلیزارد پیش از این با World of Warcraft، آن را به تکامل رسانده بود.»

«در سال 2013 پس از یک پروسه تولید و توسعه بسیار طولانی، بلیزارد پروژه را کنسل کرد. بخشی از اعضای این تیم به سراغ ساخت بازی Overwatch رفتند که در نهایت به محصولی بسیار موفق تبدیل شد. در عوض اما این پروژه به چشم سیاهی برای بلیزارد تبدیل شد. پروژه‌ای که سبب هدر رفتن مقدار قابل توجهی سرمایه و زمان شده بود و هم‌چنین بدتر از آن، مخاطبین نیز از آن مطلع شده بودند. سازندگان نه تنها منابع زیادی را از دست داده بودند بلکه اکنون این موضوع رسانه‌ای شده بود. خود بلیزارد وجود پروژه را تایید کرده بود و همین موضوع باعث پرسش‌ها و ایجاد سوالات مکرر پیرامون بازی در سال‌های بعد شد.»

«به همین دلیل منطقی به نظر می‌رسد که فرض کنیم تیم سازنده از طولانی شدن فرایند ساخت یک بازی دیگری که در نهایت به فاجعه و کنسل شدن منتهی شود نگران بود. مخصوصا با توجه به این مسئله که به میان آمدن نام باعث ایجاد توقعات زیاد می‌شد که توسعه‌دهندگان از هم‌اکنون خواستار ایجاد شدن آن نبودند. بنابراین شاید این مورد دلیلی بر حذف رونمایی 4 از مراسم BlizzCon بود.»

پیش از این یکی از سازندگان سابق این مجموعه اظهار کرد بود تیم سازنده هراس فراوانی دارد که بخواهد موردی را زود معرفی کند و سپس در وسط پروسه ساخت اسیر مشکلات شوند. آن‌ها تا زمانی که از بازی تریلر و دمویی در دست نداشته باشند مایل نیستند چیزی از آن به اشتراک بگذارند. کمپانی بلیزارد راجع به این مطلب وبسایت کوتاکو نیز واکنش نشان داد و اظهار کرد تیم آن‌ها ترجیح می‌دهد تا زمانی که برنامه و جزئیات مشخصی به همراه حتی یک دمو قابل بازی در اختیار نداشته باشد به رونمایی از بازی‌های خود نپردازد. همین مسئله برای پروژه‌های نیز صدق می‌کند.