اخبار بازی

پروژه Titan دلیل حذف رونمایی Diablo 4 از BlizzCon بود ؟

پروژه Titan دلیل حذف رونمایی Diablo 4 از BlizzCon بود ؟

وی جی مگ: معرفی بازی Diablo Immortal برای موبایل در رویداد BlizzCon باعث ایجاد دلخوری‌های فراوانی از سوی طرفداران این مجموعه بازی شد. اوضاع از زمانی بدتر شد که شایعات مدعی شدند بلیزارد برنامه داشته تا از Diablo 4 در این مراسم رونمایی کند اما در لحظات آخر منصرف شده است. در حالی که این مسئله از سوی بلیزارد تکذیب شد اما هم‌چنان بسیاری به دنبال پاسخی برای عدم معرفی و یا حذف رونمایی Diablo 4 از BlizzCon هستند.

به گزارش وی جی مگ، روز گذشته وبسایت کوتاکو گزارش مفصلی در رابطه با حواشی به وجود آمده پس از معرفی بازی Diablo Immortal منتشر کرد و در آن اظهار کرد ممکن است دلیل حذف رونمایی Diablo 4 ارتباطی به پروژه‌ای تحت نام Titan داشته باشد. «Titan اسم رمزی برای بازی کاملا جدیدی در ژانر MMO بود که استودیو بلیزارد توسعه آن را از سال 2007 آغاز کرده بود. دیدگاه پشت این بازی چیزی بین Left 4 Dead، The Sims و Team Fortress 2 بوده به این صورت که پلیر باید در روز به تجارت پرداخته و شب‌ها به ابرقهرمان تبدیل می‌شد. Titan ایجاد تغییر در ژانری محسوب می‌شد که بلیزارد پیش از این با World of Warcraft، آن را به تکامل رسانده بود.»

«در سال 2013 پس از یک پروسه تولید و توسعه بسیار طولانی، بلیزارد پروژه Titan را کنسل کرد. بخشی از اعضای این تیم به سراغ ساخت بازی Overwatch رفتند که در نهایت به محصولی بسیار موفق تبدیل شد. در عوض اما این پروژه Titan به چشم سیاهی برای بلیزارد تبدیل شد. پروژه‌ای که سبب هدر رفتن مقدار قابل توجهی سرمایه و زمان شده بود و هم‌چنین بدتر از آن، مخاطبین نیز از آن مطلع شده بودند. سازندگان نه تنها منابع زیادی را از دست داده بودند بلکه اکنون این موضوع رسانه‌ای شده بود. خود بلیزارد وجود پروژه Titan را تایید کرده بود و همین موضوع باعث پرسش‌ها و ایجاد سوالات مکرر پیرامون بازی در سال‌های بعد شد.»

«به همین دلیل منطقی به نظر می‌رسد که فرض کنیم تیم سازنده از طولانی شدن فرایند ساخت یک بازی دیگری که در نهایت به فاجعه و کنسل شدن منتهی شود نگران بود. مخصوصا با توجه به این مسئله که به میان آمدن نام بازی Diablo 4 باعث ایجاد توقعات زیاد می‌شد که توسعه‌دهندگان از هم‌اکنون خواستار ایجاد شدن آن نبودند. بنابراین شاید این مورد دلیلی بر حذف رونمایی Diablo 4 از مراسم BlizzCon بود.»

پیش از این یکی از سازندگان سابق این مجموعه اظهار کرد بود تیم سازنده Diablo هراس فراوانی دارد که بخواهد موردی را زود معرفی کند و سپس در وسط پروسه ساخت اسیر مشکلات شوند. آن‌ها تا زمانی که از بازی تریلر و دمویی در دست نداشته باشند مایل نیستند چیزی از آن به اشتراک بگذارند. کمپانی بلیزارد راجع به این مطلب وبسایت کوتاکو نیز واکنش نشان داد و اظهار کرد تیم آن‌ها ترجیح می‌دهد تا زمانی که برنامه و جزئیات مشخصی به همراه حتی یک دمو قابل بازی در اختیار نداشته باشد به رونمایی از بازی‌های خود نپردازد. همین مسئله برای پروژه‌های Diablo نیز صدق می‌کند.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

6 − پنج =