اخبار بازی

ورود Discord به رقابت فروشگاه‌های دیجیتال بازی

ورود Discord به رقابت فروشگاه‌های دیجیتال بازی

وی جی مگ: با ورود Discord به رقابت فروشگاه‌های دیجیتال بازی می‌توان اظهار کرد که جنگ میان این فروشگاه‌ها در رابطه با قیمت‌گذاری آغاز می‌شود. Discord اعلام کرد از سال آینده 90 درصد از سهم فروش‌ها بازی روی استور آن‌ها به توسعه‌دهنده اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش وی جی مگ، این کمپانی با انتشار پستی در بلاگش نوشت «از عناوین بزرگ AAA تا حتی بازی‌های مستقلی که توسط یک نفر تولید شده‌اند، توسعه‌دهندگان این عناوین می‌توانند خودشان به نشر آثارشان روی Discord اقدام کنند در حالی که 90 درصد از سهم فروش بازی به آن‌ها اختصاص پیدا می‌کند. 10 درصد باقی ‌مانده هزینه‌های عملیاتی ما را پوشش می‌دهد. ما سعی می‌کنیم با جستجو راه‌هایی برای بهینه‌ کردن تکنولوژی و موثرتر کردن بستر ایجاد شده این 10 درصد را نیز کاهش دهیم.»

«ما حتی به سازندگان این امکان را می‌دهیم که از طریق سرورهای تایید شده بتوانند با مخاطبین خود ارتباط مستقیم برقرار کنند. ما باور داریم اگر با توسعه‌دهندگان همکاری و تعامل داشته باشیم می‌توانیم شکاف موجود در این صنعت را برطرف کرده در حالی که سازنده و مخاطب نیز به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند.»

چند هفته پیش شرکت Valve از ایجاد تغییراتی در فروش بازی‌ها روی استیم خبر داده بود. بدین اساس هنگامی که فروش بازی‌ها به 10 میلیون دلار و 50 میلیون دلار برسد سهم فروش سازنده از 70 درصد به ترتیب به 75 درصد و 80 درصد افزایش پیدا می‌کند. از طرفی دیگر Epic Games نیز اعلام کرده بود سازندگان با فروش عناوین خود در فروشگاه آن‌ها از سهم 88 درصد برخوردار می‌شوند. ورود Discord به رقابت فروشگاه‌های دیجیتال مسلما این رقابت را داغ‌تر خواهد کرد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

2 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

11 − 11 =

  • همه دارن فروشگاه میزنن :silly:

    پ.ن:
    “چند هفته پیش شرکت Valve از ایجاد تغییراتی در فروش بازی‌ها روی استیم خبر داده بود. بدین اساس هنگامی که فروش بازی‌ها به 10 میلیون دلار و 50 میلیون دلار برسد سهم فروش سازنده از 20 درصد به ترتیب به 25 درصد و 30 درصد افزایش پیدا می‌کند. ”
    فکر کنم یه اشتباهی شده تو این قسمت ?:-)