اخبار بازی

سازندگان DOOM Eternal به دنبال اجرای 60 فریم و 4K

سازندگان DOOM Eternal

وی جی مگ: در QuakeCon امسال گیم‌پلی بازی Doom Eternal به نمایش درآمد که خشن‌تر از قبل به نظر می‌رسید و سازندگان آن اطلاعتی در مورد بخش Multiplayer و SnapMap بازی منتشر کردند. این بازی از هر نظر یک دنباله بی‌نقص از نسخه اول است که در سال 2016 منتشر شد.

به گزارش وی جی مگ، یکی از نکات منفی که باعث می‌شد نسخه اول بازی Doom پلیر‌ها را نا امید کند، عدم پشتیبانی از Mod در بازی بود. اگر به تاریخچه این بازی نگاه کنید می‌فهمید که در ببیشتر نسخه‌های این بازی از اضافه کردن Mod به بازی پشتیبانی می‌شد.

idTech 7  نام موتور گرافیکی است که بازی Doom Eternal با آن ساخته می‌شود. توسعه دهندگان این بازی با استفاده از این موتور گرافیکی موفق شده‌اند تا مشکللاتی که در بازی قبلی وجود داشت را رفع کنند. در صحبتی که Mart Startton با PCGamesN داشت، تائید کرد که در زمان انتشار بازی، از Mod پشتیبانی نمی‌شود ولی به احتمال زیاد در آینده این کار انجام شود.

ما در سال‌های اخیر تصمیماتی گرفتیم که باعث شد مسیرمان در مورد پشتیبانی از Mod تغییر کند و راهمان را تغییر دادیم و قرار است به این مسیر برگردیم. این تصمیم واقعی است و تصمیمات تکنیکی ما باعث شده تا دوباره این‌ کار را انجام دهیم و سعی می‌کنیم تا بازی و کدهای آن را انعطاف‌پذیر کنیم و به این روش می‌توانید مود‌های بازی را دریافت کنید. نمی‌توانم بگویم که این کار به زودی انجام می‌شود ولی می‌توانم بگویم که برای من و Robert Duffy مدیر ارشد فناوری مهم است. این کار در آینده انجام می شود ولی این آینده زیاد دور نیست.

این تمام ماجرا در مورد موتور گرافیکی idTech 7 نیست. در QuakeCon استودیوی id software تائید کرد این بازی رو نرخ فریم 60 اجرا می‌شود که چیز عجیبی برای پلتفرم‌ PC نیست. چیزی که ماجرا را جالب می‌کند این است که این بازی روی PS4 Pro و Xbox one x روی نرخ فریم 60 و وضوح تصویر 4K اجرا خواهد شد. البته روی کنسول‌های PS4، Xbox one و Nintendo Switch با وضوح تصویر 4K اجرا نمی‌شود و مانند نسخه قبلی فقط از نرخ فریم 60 بهره می‌برند. گیم‌پلی بازی که در QuakeCon به نمایش در آمد روی پلتفرم‌ PC و با تنظیمات گرافیکی Very High بود.

بازی Doom Eternal در سال 2019 برای پلتفرم‌های PC، PS4، Xbox one و Nintendo Switch منتشر خواهد شد. البته تاریخ عرضه دقیق آن مشخص نشده است.

امیر تقی زاده

امیر تقی زاده

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

یک × یک =

  • احتمالا کنسولو باید بسوزونن 😀 😀 😀 😀 -اما موتور id tech خیلی سبکه-وقتی forza motorsport 7 با اون گرافیکش رو xbox one x 4k 60 fps اجراع میشه چرا نتونن اینو اجراع کنن با این کیفیت