اخبار بازی

فروشگاه بازی Epic برای رقابت با Steam راه‌اندازی شد

فروشگاه بازی Epic برای رقابت با Steam راه‌اندازی شد

وی جی مگ: یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که برای سال‌هاست مورد انتقاد ناشرها و بازیسازها قرار گرفته سهمی است که سازندگان کنسول یا صاحبان فروشگاه‌های دیجیتال از فروش یک محصول به خود اختصاص می‌دهند. موضوعی که به نظر تبدیل به یک هدف شده تا فروشگاه‌ بازی Epic برای رقابت با Steam از آن استفاده کند.

به گزارش وی جی مگ، در شرایطی که معمولا انتقادها به سمت سونی‌، مایکروسافت و نینتندو بود اما اکنون حتی کمپانی‌های صاحب فروشگاه‌های دیجیتال و آنلاین همچون اپ‌استور، کیندل استور، گوگل‌پلی و البته استیم نیز چنین رویکردی را پیش گرفته‌اند. چندی پیش مشخص شد که Steam و Valve قصد دارند سیاست‌های خود در این زمینه را تغییر دهند اما این موضوع تبدیل به دلیلی برای عقب‌نشینی دیگران نشده.

کمپانی Epic Games که این روزها به واسطه بازی Fortnite در کانون توجه‌ها قرار گرفته به صورت رسمی اعلام کرد که قصد دارد فروشگاه بازی Epic را برای آثار عرضه شده برای PC راه‌اندازی کند. فروشگاهی که هیچ محدودیتی در میزبانی بازی‌ها ندارد و انحصاری برای استفاده از Unreal Engine برای آن در نظر گرفته نشده.

نکته جالب توجه این است که فروشگاه بازی Epic تنها 12 درصد میزان فروش را به خود اختصاص داده و 88 درصد باقی مانده را در اختیار بازیساز یا ناشر قرار می‌دهد. نکته جالب این است که اگر بازی شما با Unreal Engine ساخته شده باشد، عرضه آن در فروشگاه بازی Epic باعث می‌شود که تمامی هزینه‌های مرتبط به استفاده از موتور گرافیکی از معادله خارج شده و عملا این بخش از تولید هزینه‌ای را در بر نخواهد داشت.

باید دید در آینده رقابت فروشگاه بازی Epic و دیگر معادل‌های موجود برای بازار PC از جمله Steam به چه شکلی رقم می‌خورد و سازندگان Fortnite آیا می‌توانند به حکومت طولانی‌مدت Valve در بازار بازی‌های PC خاتمه دهند یا خیر.

محمد طالبیان

محمد طالبیان

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

نوزده − 18 =