اخبار بازی

گزارشی از هک آسان نسخه PC بازی Fallout 76

گزارشی از هک آسان نسخه PC بازی Fallout 76

وی جی مگ: عنوان Fallout 76 تجربه‌ای مهیج برای Bethesda به شمار می‌رود. شرکتی که همواره آن را به واسطه ساخت عناوین تک‌نفره داستانی به یاد می‌آورند تصمیم گرفته تا نسخه جدید از بازی Fallout را با ساختار شوتر Survival و در قالب آنلاین توسعه دهد. ساختاری که اگر به خوبی با رفع اشکال و ایراد همراه نشود باعث می‌شود نسخه PC بازی Fallout 76 به راحتی مورد تهاجم هکرها قرار بگیرد.

به گزارش وی جی مگ، همان‌طوری که گفته شد با توجه به این که Fallout 76 جز اولین تجربه‌های Bethesda در زمینه ساخت بازی آنلاین-محور محسوب می‌شود پیش‌بینی می‌شود بخش مالتی‌پلیر بازی مذکور از ایرادات و باگ‌های فراوانی برخوردار باشد. ایراداتی که در بازی‌های تک‌نفره چندان مشکل‌ساز نبوده اما برای عناوین آنلاین دردسر زیادی ایجاد می‌کنند. اکنون در تاپیک جدید وبسایت Reddit افرادی مدعی شده‌اند نسخه PC بازی Fallout 76 دارای هیچ‌گونه سروری برای چک‌کردن فایل‌ها یا سیستم مشابه نبوده و این مورد باعث می‌شود نسخه PC بازی مذکور به آسانی هک شود.

در این تاپیک به اشکالات فراوانی اشاره شده است. از جمله کاربران موفق شده‌اند اندازه و ظاهر اشیا داخل بازی را تغییر داده، برخورد و تلاقی اشیا با یکدیگر را غیرفعال نموده و باعث اذیت شدن سایر کاربران شوند بدون آن که هیچ گونه سیستم چک کردن و بررسی وجود داشته باشد. این موارد برای یک بازی فاجعه محسوب شده و سبب می‌شود عده‌ای به نسبت دیگران از مزایا و برتری‌های زیادی برخوردار شوند.

با این حال شرکت Bethesda در صحبت با وبسایت IGN تمامی این موارد را تکذیت و بی‌اساس خوانده و بخش اعظمی از موارد گزارش شده را نادرست نامیده است. در حالی که برخی از اشکالات و ایرادت گزارش شده توسط مخاطبین صحت داشته و سازندگان در حال رفع آن‌ها هستند اما اصل ماجرا بیش از حد حساس و بزرگ شده است. بازی Fallout 76 در تاریخ 14 نوامبر 2018 (23 آبان 97) برای پلتفرم‌های Xbox One، PS4 و PC منتشر می‌شود.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

هجده − پنج =