اخبار بازی

تشابه اعتیاد هروئین و بازی Fortnite

تشابه اعتیاد هروئین و بازی Fortnite

وی جی مگ: ساخته استودیو Epic Games موفق به فتح دنیا شده و حالا شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون و اینترنت را زیر سایه خود قرار داده اما کارشناس‌ها و محقق‌ها به تازگی بررسی‌های بیشتری را روی آن انجام داده و از تشابه اعتیاد هروئین و بازی Fortnite‌ می‌گویند.

به گزارش وی جی مگ، گزارش منتشر شده در شبکه ABC 8 News نشان می‌دهد که اعتیاد به بازی Fortnite تاثیر مخربی را روی کاربرها دارد که حتی می‌توان آن را با اعتیاد به هروئین در یک سطح قرار داد.

محقق‌ها از تشابه اعتیاد هروئین و بازی Fortnite به این شکل صحبت کرده‌اند که ساخته Epic Games حتی می‌تواند روی رشد مناسب مغز افراد کم سن و سال تاثیر مستقیمی داشته باشد. تجربه این بازی‌ موجب ترشح دوپامین در مغز کودکان می‌شود و همراه با مواد شیمیایی اعتیادآوری را به همراه داشته و شباهت بسیاری به اعتیاد مواد مخدر نشان می‌دهد.

محقق‌ها اعتقاد دارند که تجربه طولانی‌مدت بازی Fortnite شرایطی را برای کاربر به وجود آورد که در ادامه آن عقده روحی شکل گرفته و تمایل به تجربه بیشتر بازی افزایش پیدا می‌کند. تیمی از محقق‌ها روی گروهی از نوجوان‌ها آزمایشی را انجام داده و در مقابل آنها بازی Fortnite را قرار داده‌اند. جالب است بدانید که حتی با طوفان‌های اخیر نیز تجربه بازی از سوی نوجوان‌ها متوقف نشده و تنها راه پایان دادن به آزمایش قطع کردن برق بوده.

با این حال باید به چند نکته توجه کرد. اولین مسئله این است که اخبار ABC به شکل دقیق مشخص نکرده که این محقق‌ها در چه موسسه‌ای فعالیت کرده و چه تخصصی داشته‌اند. نکته دوم این است که بله ما متوجه هستیم که بازی به صورت کلی و در این بحث بازی Fortnite اعتیادآور هستند و بعضا حتی والدین برای تجربه این نوع از سرگرمی فرزند خود را از یاد برده‌اند اما تاکنون گزارش دقیقی از چنین اتفاقاتی پیرامون بازی Fortnite منتشر نشده.

در نهایت باید به این مسئله نیز اشاره کرد که بازی Fortnite حتی توانسته توجه والدین به بازی‌های ویدئویی را افزایش دهد. چندی پیش گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد برخی والدین حتی به افراد متخصص و حرفه‌ای پول می‌دهند تا به فرزندان آنها آموزش بازی Fortnite داده شود. با وجود این نکات می‌توان تاحدودی به این مسئله اشاره کرد که احتمالا از این پس باید شاهد مباحث مشابه‌ای با مقایسه اعتیاد هروئین و بازی Fortnite باشیم تا رسانه‌ها حداقل از این راه مخاطب بیشتری جذب کنند.

محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

19 − پنج =