اخبار بازی

اختصاص نیمی از بازار سرگرمی بریتانیا به بازی‌های ویدئویی

اختصاص نیمی از بازار سرگرمی بریتانیا به بازی‌های ویدئویی

وی جی مگ: بر هیچ‌کس پوشیده نیست که صنعت بازی‌های ویدئویی مدیوم جوان و در حال رشد است. در حالی که بازار آن در چند سال اخیر به رشد سالیانه خود ادامه داده اما اکنون گزارش منتشر شده از سوی اتحادیه خرده‌فروشی‌های سرگرمی (ERA) از رشد قدرتمند آن در بریتانیا خبر می‌دهد. به طوری که با پشت سر گذاشتن مدیوم موسیقی و سینما، بازی‌های ویدئویی نیمی از بازار سرگرمی بریتانیا را به خود اختصاص داده است.

به گزارش وی جی مگ، اگرچه فروش فیزیکی در سال گذشته با افت مواجه شده اما فروش دیجیتال با رشد 12.5 درصدی همراه شده است. این گزارش بیان می‌دارد “مقیاس بازی‌های ویدئویی به اندازه‌ای بوده که به تنهایی بزرگ‌تر از سینما و موسیقی به همراه یکدیگر است.” درآمد بازی‌های موبایلی در کنار فروش دیجیتالی عناوین کنسولی از نکات مهم اشاره شده است. به طوری که دو بازی Call of Duty: Black Ops 4 و Red Dead Redemption 2 بیش از یک میلیون نسخه روی PS4 و Xbox One فروش داشته‌اند.

کیم بیلی مدیرعامل ERA طی یادداشتی اظهار کرد «بازی‌های ویدئویی بهترین کارایی و بهره‌مندی را از تکنولوژی جدید فروش دیجیتالی کسب کرده و در قالب شکل جدید و قابل توجهی از سرگرمی ارائه کرده‌اند. اگرچه این صنعت در میان موسیقی و سینما جوان‌ترین مدیوم به شمار می‌رود اما در حال حاضر با اختلاف بزرگ‌ترین آن محسوب می‌شود. در مقایسه با سهمی در سال 2007 در بازار سرگرمی بریتانیا در اختیار داشتند، بازی‌ها رشد قبل توجهی در این بازار داشته که البته به لطف فروش دیجیتالی میسر شده است.»

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

1 × 2 =