اخبار بازی

روایت استودیو Guerrilla Games از همکاری با Kojima Productions

روایت استودیو Guerrilla Games از همکاری با Kojima Productions

وی جی مگ: پس از جدایی از شرکت Konami در سال 2015، استودیو Kojima Productions به یک توسعه‌دهنده مستقل تبدیل شد و برای ساخت بازی بعدی خود یعنی Death Stranding به شرکت سونی ملحق شد. در این میان استودیو Guerrilla Games که انجین Decima را در اختیار سازندگان بازی نام‌برده قرار داده اکنون از همکاری با Kojima Productions می‌گوید.

به گزارش وی جی مگ، Michiel van der Leeuw کارگردان فنی استودیو Guerrilla Games در مصاحبه اخیرش با وبسایت The Next Web از همکاری با Kojima Productions گفت که تنها شامل موارد مثبت بوده است. van der Leeuw اظهار کرد که همکاری شکل گرفته میان این دو استودیو بسیار مشتاقانه بوده و ایده‌های مشترکی میان این دو توسعه‌دهنده به منظور چگونگی استفاده از انجین و ساخت بازی برقرار بوده است.

«در موارد مربوط به سرمایه‌گذاری، ما دوست نداریم تنها یک تکنولوژی را توسعه دهیم. بلکه علاقه‌مند هستیم آن را به اشتراک بگذاریم. به اشتراک گذاشتن چنین مواردی سبب قدرتمندتر شدن شما می‌گردد. گاهی اوقات در ازای آن به جز یک تشکر چیز دیگری به شما باز نمی‌گردد که البته همین هم خوب است. اما گاهی اوقات شخصی را پیدا می‌کنید که با شما در یک مسیر قرار دارد و انرژی خلاقیت و نوآوری فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگرچه در انتها همه‌چیز به برنامه‌نویسی و مسائلی از این دست ختم می‌شود اما این طرز فکر یک سازنده است که اهمیت پیدا می‌کند.»

van der Leeuw ادامه داد «ما انجین خود را در اختیار کمپانی Kojima Productions قرار دادیم تا حسن نیت سونی را به نمایش بگذاریم. آن‌ها تمامی تجهیزات و تکنولوژی مورد استفاده خود را از دست دادند بنابراین به اشتراک نگذاشتن این موارد از طرف ما نوعی گستاخی محسوب می‌شد. با این حال ما تصور نمی‌کردیم چنین رابطه قدرتمندی میان ما و سازنده‌ای که متعلق به یک نقطه دیگر از جهان است شکل بگیرد. همکاری با Kojima Productions بسیار مشتاقانه و شدید بود.»

«ما اولویت‌بندی‌های مشابهی داریم. ساخت بازی چقدر طول بکشد، چگونه کدنویسی بدون نقص انجام شود، چه جایی اولویت‌بندی‌های مناسب و موثر انجام شود و عناصر گیم‌پلی در چه جهتی باید حرکت کنند. با این حال تفاوت‌هایی هم میان ما وجود داشت. برای مثال فاکتور نورپردازی برای آن‌ها بسیار مهم‌تر از ما بود.»

به تازگی استودیو Kojima Productions و شخص هیدئو کوجیما دو ساعت ابتدایی از بازی Death Stranding را برای استودیو Guerrilla Games به نمایش گذاشته که تحسین و تمجید فراوان اعضای این استودیو را به دنبال داشته است. اثری که هم‌اکنون به صورت انحصاری برای PS4 در حال توسعه بوده و در حالی که بسیاری از شایعات به انتشار آن در سال 2019 اشاره می‌کنند هنوز زمان عرضه مشخصی ندارد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

شانزده + 18 =