اخبار بازی

خالق Halo چه برنامه‌ای برای ادامه این مجموعه بازی داشت ؟

خالق Halo چه برنامه‌ای برای ادامه این مجموعه بازی داشت ؟

وی جی مگ: مارکوس لهتو خالق Halo و پدر شخصیت Master Chief به مناسبت فرا رسیدن سالگرد عرضه بازی Halo Reach به تعدادی از پرسش‌های هواداران پاسخ داده است.

به گزارش وی جی مگ، لهتو از سال 1997 تا سال 2012 به عنوان Creative Director در استودیو Bungie فعالیت کرد. براساس گزارش‌های منتشر شده، چند ماه پس از کار روی بازی Destiny بود که لهتو تصمیم به ترک Bungie گرفت تا استودیو مستقل خود تحت عنوان V1 Interactive را تاسیس کند. اکنون خالق Halo در پاسخ به هواداران بازی به نکات جدیدی اشاره داشته است.

لهتو اظهار کرد چنان‌چه پس از بازی Halo Reach، پروژه این مجموعه بازی هم‌چنان در دستان شخص او و تیم Bungie قرار داشت این مجموعه به گونه‌ای کاملا متفاوت جلو برده می‌شد و داستان آن دقیقا پس از Halo 3 ادامه پیدا می‌کرد. استودیو 343 Industries که اکنون مجموعه Halo در اختیار آن‌ها قرار دارد بسیاری از امور مربوط به ساختار بازی را در قسمت چهارم تغییر داد که باعث شد بسیاری از هواداران عاشق آن باشند در مقابل بسیاری نیز از سری نفرت پیدا کردند. با این حال لهتو احترام زیادی برای 343 و کاری که با داستان Master Chief انجام دادند قائل است اما آن‌ها کاری متفاوت را به نسبت 343 انجام می‌دادند.

عبارت Combat Evolved توسط تیم بازاریابی مایکروسافت در هنگام بازی اول به آن اضافه شد. برای فرنچایزی هم‌چون Halo نمی‌توان به راحتی ساختار را تغییر داد. در حالی که بسیاری همواره همان بازی قدیمی را از شما می‌خواهند برخی مایل هستند محصول کاملا جدیدی در اختیار آن‌ها قرار بگیرد به همین دلیل در این زمینه بازی برد بردی وجود ندارد.

در ادامه توضیح می‌دهد که استودیو Bungie برنامه‌ای نداشت تا پلیر علیه یک هوش مصنوعی Scarab مبارزه نماید. اما نمونه اولیه یک مرحله طراحی شده بود تا طی آن پلیر روی یک Scarab سوار شده و به تخریب شهر بپردازد. در هنگام پروسه تولید محتویاتی هم‌چون مبارزات دریایی، دستور به زیرگروه و مواردی دیگر از بازی حذف شدند. Spartan مورد علاقه لهتو Kat, Catherine-B320 بوده و تصویر بسیار متفاوتی از مرگ او در ذهن خالق بازی نقش بسته است. در آخر اظهار کرد چندان طرفدار سری بازی Destiny نیست.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

چهار − 3 =