اخبار بازی

سالگرد 10 سالگی بازی Left 4 Dead

سالگرد 10 سالگی بازی Left 4 Dead

وی جی مگ: روز گذشته مصادف با سالگرد 10 سالگی بازی Left 4 Dead بود. دقیقا 10 سال قبل در روز 17 نوامبر 2008 شرکت Valve اولین نسخه از این بازی اول شخص شوتر Coop با محوریت زامبی‌ها را منتشر کرد.

به گزارش وی جی مگ، توسعه بازی Left 4 Dead را استودیو Turtle Rock برعهده داشت. استودیویی که پیش از این با نام Valve South شناخته می‌شد. در سالگرد 10 سالگی بازی Left 4 Dead باید توضیح دهیم این بازی نه تنها به عنوان یکی از بهترین عناوین سال 2008 شناخته می‌شد بلکه به عنوان یکی از بهترین آثار Coop تاریخ و نسل هفتم به شمار می‌رود و اکنون نیز بسیاری دوست دارند تا نسخه سوم آن ساخته شود. علاوه‌بر بخش کمپین داستانی و بخش Coop چهارنفره، عنوان Left 4 Dead شامل یک یک حالت Versus Mode آنلاین هشت‌نفره و Survival Mode چهارنفره می‌شد. نوع طراحی مرحله و در دسترس گرفتن آیتم‌های مختلف باعث می‌شد هر راند بازی حسی داینامیک و تازه را به پلیر منتقل کند و برخلاف بسیاری از عناوین دیگر، پس از مدتی خسته‌کننده و تکراری نشود.

نسخه دوم آن تحت عنوان Left 4 Dead 2 توسط Valve Corporation توسعه پیدا کرد و در 17 نوامبر 2009 برای PC و Xbox 360 عرضه شد.به مانند نسخه اول، نسخه دوم هم با استقبال فراوانی از جانب گیمرها و منتقدین همراه شد. با این حال اکنون 9 سال است طرفداران این فرنچایز منتظر ساخت نسخه سوم این مجموعه هستند که هم‌چنان خبری از به گوش نمی‌رسد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

بیست − دوازده =

  • ولو کلا با 3 مشکل داره تو قاموسشون تعریف نشده ?
    9 سال فرصت داشتن که بازیشون رو ارتقا بدن نسخه جدید بدن الان بخوان یدفعه ای بدن بیرون ریسکیه احتمالش هست ک مورد اقبال مخاطبا حداقل نسبت به نسخه های قبلی قرار نگیره چون این روزا کلی نسخه های بهتر از L4D ساخته شده اونم از محوریت همین بازی و بنظر من تا همین الانش هم پلیر هاشو حفظ کرده بیشتر بخاطر ورکشاپ و مود سازیش هستش، نمونه خیلی جدیدش overkill walking dead که از نظر گیم پلی و گرافیک از L4D ی سر و گردن بالاتره و کلی بازی جدید هم از همین سبک در حال ساخته مثله GFTO،
    خلاصه بگم ولو الان بخواد بسازه باید برسه به استاندارد های بازی های امروزی و یه تجربه جدید نسبت به سایر رقباشون ارائه چون مخاطبشون توقع داره در غیر اینصورت باشه به ارزش سهام کمپانی شون صدمه میزنن .