اخبار بازی

یک گیمر نابینا موفق به تجربه بازی Pokémon Let’s Go شد

یک گیمر نابینا موفق به تجربه بازی Pokémon Let’s Go شد

وی جی مگ: به سختی می‌توان متصور شد افراد ناتوان برای تجربه بازی‌های ویدئویی با چه مشکلاتی رو به رو می‌شوند. با این حال اکنون گزارش جدید منتشر شده بیان می‌دارد بازی Pokémon Let’s Go به یک گیمر نابینا فرصتی داده تا بازی مورد علاقه خود را باری دیگر تجربه کند.

به گزارش وی جی مگ، کاربری با نام GrumpyFinn در Reddit توضیح داد که از شرکت نینتندو سپاس‌گزار است بابت این که سرانجام به او اجازه داده شد تا پس از سال‌ها به تجربه Pokemon: Let’s Go بپردازد. زیرا این شخص با بیماری آب‌مروارید متولد شده و به همین دلیل از خواندن زیرنویس با اندازه کوچک که اتفاقات بازی را شرح می‌دهد عاجز بوده است. GrumpyFinn در پاسخ به کامنتی که پیشنهاد داده بود از صدا استفاده کند گفت «هنگامی که کم‌سن بودم آن را امتحان کردم اما این روش برای من کارساز نبود. در زمانی که کلاس سوم بودم یک هم‌کلاسی داشتم که یک کنسول Gameboy و یک نسخه از بازی Pokemon Blue داشت. به مدت یک هفته آن‌ها را قرض گرفتم اما سریعا متوجه شدم که قادر به دیدن هیچ چیز نیستم. بنابراین سعی کردم از حس شنوایی استفاده کنم اما این کار تنها باعث وحشت من می‌شد.»

از نظر دولت فنلاند GrumpyFinn معلول 90 درصد بوده و تنها از دو درصد دید معمول بهره‌مند است. این گیمر نابینا پست خود را به این دلیل در Reddit منتشر کرد که می‌خواست توجهات را به سمت این حقیقت که گیمرهای ناتوان هم وجود دارند جلب نماید. آن‌ها هم دوست دارند بازی‌های جدید را به مانند دیگران تجربه نمایند و مجبور نباشند از شبیه‌ساز و یا لوازم کمکی شرکت‌های ترد پارتی استفاده نمایند. به لطف در دسترس قرار گرفتن بازی Pokémon: Let’s Go روی تلویزیون GrumpyFinn از طریق کنسول Switch، این دختر موفق شد تا عبارت را به صورت بهتری بخواند اگرچه مجبور بود در فاصله بسیار نزدیک به تلویزیون قرار بگیرد اما برای نخستین بار پس از مدت‌ها احساس کرد که او نیز بخش از دنیای ویدئوگیم است.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

هفده − شش =

  • به سخی می‌توان متصور شد افراد ناتوان برای تجربه بازی‌های ویدئویی با چه مشکلاتی رو به رو می‌شوند.

    به سختی
    اصلاح شود و کامنت پاک شود