اخبار بازی

حواشی بازی Metro Exodus ادامه دارد

حواشی بازی Metro Exodus ادامه دارد

وی جی مگ: ظاهرا حواشی بازی Metro Exodus تمامی ندارد. به دنبال واکنش‌های مختلفی که به عرضه انحصاری بازی روی Epic Games Store و عدم انتشار آن روی Steam صورت گرفت اوضاع پیرامون این بازی در حال آرام شدن بود که اکنون اظهارات مطرح شده توسط یکی از اعضای تیم سازنده بازی موجب شده تا دوباره آتش زیر خاکستر شعله‌ور شود.

به گزارش وی جی مگ، هنگامی خبر مذکور و عرضه انحصاری Metro Exodus اعلام شد بسیاری از پلیرها در Steam به آن نمره منفی دادند تا متوسط امتیاز آن کاهش پیدا کند. این مسئله سبب شد تا یکی از اعضای تیم سازنده استودیو 4A Games به نام Scynet در فرومی اظهارهای جنجالی کند. اگرچه این سخنان تنها عقاید شخصی بوده و منعکس کننده عقاید و سیاسیت‌های کلی استودیو و یا ناشر نیست اما می‌تواند عواقبی بیشتری به دنبال داشته باشد.

این فرد در فرومی در واکنش به نقدهای منفی داده شده توضیح داد که توسعه‌دهندگان تا چه اندازه زحمت می‌کشند تا چنین عناوینی ساخته شوند. با این حال به دلیل تنها دسته‌ای از افراد که به خرید بازی علاقه‌ای ندارند و می‌توانند حتی آن را به صورت غیرقانونی تهیه کنند شرایط کنونی افراد حاضر در استودیو 4A Games بسیار سخت و پرتنش شده است. او ادامه داد اگر گیمرها واقعا به Metro Exodus علاقه داشته باشند نباید با نصب لانچر Epic Games مشکلی داشته باشند که تنها چند دقیقه بیشتر از آن‌ها زمان می‌گیرد.

اما صحبت‌های جنجالی این سازنده جایی بود که اظهار کرد اگر پلیرهای PC از خرید این نسخه خودداری کنند چنان‌چه قسمت بعدی از مجموعه Metro ساخته شود سازندگان PC را از پلتفرم‌های مقصد بازی حذف می‌کنند. این قسمت بخصوص از گفته‌های این شخص باعث شد تا پاسخ‌ها و واکنش‌های متعددی به طور آنلاین صورت بگیرد. در حال حاضر استودیو 4A Games به این مسئله واکنش نشان نداده با این حال انتظار می‌رود این ماجرا و حواشی بازی Metro Exodus باز هم به حالت‌های دیگری ادامه داشته باشد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

4 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

4 × چهار =

  • به نظرم میطلبه یه مقاله در مورد این موضوع تو وی جی مگ کار کنید که فروش قانونی بازی های مولتی پلتفرم ،روی PC ،با بقیه کنسول ها چه قدر فرق داره؟کم تره یا بیشتره؟سازنده بازی هایی که خیلی زود Crack شدن،چه قدر ضرر کردن؟(مثل wolfenstein)چرا فروش روی پلتفرم های دیگه جلوی ضرر رو نگرفته؟بازی هایی که فقط روی کنسول ها عرضه شدند چه قدر موفق تر بودند؟(مثل kingdom heartsیا RDR).چرا بعضی از شرکت ها ترجیح میدن نسخه PCرو عرضه نکنند یا با تاخیر زیاد عرضه کنند؟(مثل L.a noire)آیا Crack شدن بازی ها باعث شده تا سازنده های سنتی PC بی خیال این پلتفرم بشند و مثلا دیابلو رو برای کنسول ها و موبایل عرضه کنند؟یا صرفا دنبال منافع تجاری بیشتر بودند؟آیا ویچر،کراسیس ،Sims و…که عملا برای PC ساخته شده بودندبه همین دلیل روی کنسول ها منتشر شدند؟چرا مثلا Minecraft علی رغم Crack شدن،در فروش فوق العاده عمل کرده؟اگرPUBG کرک میشدباز هم می تونست انقد فروش داشته یا نه و………….

  • حیف این بازی که بخواد به نا حق امتیاز پایین بگیره. واقعا کسی که این بازی رو سفارش داده و خریده قطعا طرفدار اون بوده ولی متوجه نمیشم که چرا یک کاربر بی تجربه و از روی لجبازی بخواد این همه زحمت سازندگان رو به سخره بگیره …

  • تا همونجا که گفته بود وقت کمی از زمان مردمو میگیره کافی بود شاید مردم هم درک میکردن…

    ولی تهدید کرد و کارو بدتر کرد
    یه حرف اشتباه این بازیو ترکوند رفت

    زبان سرخ سر سبز میدهد بر باد