اخبار بازی

شایعه: سرویس Xbox Game Pass برای Nintendo Switch معرفی می‌شود

شایعه: سرویس Xbox Game Pass برای Nintendo Switch معرفی می‌شود

وی جی مگ: شایعه جدید منتشر شده بیان می‌دارد دو سرویس xCloud و Xbox Game Pass برای Nintendo Switch معرفی و عرضه می‌شوند. کمپانی مایکروسافت در چند وقت اخیر بارها تاکید داشته که قصد دارد به نت‌فلیکس صنعت بازی تبدیل شود. آن‌ها می‌خواهند تمامی گیمرهای دنیا فارغ از این که کنسول این شرکت را خریداری کنند یا خیر روی پلتفرم Xbox بازی‌های آن‌ها را تجربه کنند.

به گزارش وی جی مگ، قابلیت Game Pass و xCloud ابتکارعمل‌های مایکروسافت در این زمینه محسوب می‌شوند که روی دستگاه مختلف از سیستم‌عامل‌های گوناگون کامپیوترها گرفته تا اسمارت‌فون‌ها در دسترس قرار می‌گیرند اما کسی تصور نمی‌کند چنین مواردی روی پلتفرم کمپانی رقیب نیز در دسترس قرار بگیرد. به تازگی شایعه‌ای از سوی Direct-Feed Games به اشتراک گذاشته شده که بیان می‌دارد دو کمپانی مایکروسافت و نینتندو در حال همکاری هستند تا دو سروس xClous و Xbox Game Pass برای Nintendo Switch عرضه شود. این مسئله بدین معنی است تمامی عناوینی که روی سرویس Xbox Game Pass قرار دارند با استفاده از xCloud روی کنسول هیبریدی نینتندو نیز قابل تجربه شدن می‌شوند.

ان تمامی ماجرا نبوده و مایکروسافت به همراه Moon Studios در حال آماده‌سازی مقدمات است تا بازی Ori and the Will of the Wisps را برای Nintendo Switch عرضه کند. لازم به ذکر است این نسخه به صورت کامل برای کنسول جدید نینتندو در حال ساخت بوده و برای اجرای آن خبری از xCloud نخواهد بود.

انتشار Game Pass و xCloud برای Switch منفعت‌های بسیاری را نصیب نینتندو و مایکروسافت می‌کند. عرضه این دو سرویس مایکروسافت روی کنسولی که شدیدا محبوب است سبب می‌شود طیف گسترده‌ای از مخاطبین روی Switch برای تجربه بازی‌ها و سرویس‌های آنان پول پرداخت کنند. هم‌چنین این مسئله مخاطبین فراوانی را از آسیا و ژاپن جذب سرویس‌های مایکروسافت می‌کند. مخاطبینی که همواره مایکروسافت در جلب نظر آن‌ها برای خرید محصولات Xbox با مشکل مواجه بوده است. از طرف دیگر کمپانی نینتندو نیز تعداد زیادی از بازی‌های ترد پارتی را روی کنسول خود در دسترس می‌بینید که در حالت عادی با توجه به محدودیت‌های سخت‌افزاری Switch به هیچ وجه قابل انتشار روی این سیستم نبودند. همین مسئله موجب می‌شود ارزش خرید Switch حتی بسیار بیشتر از گذشته شود.

در حال حاضر انتشار xClous و Xbox Game Pass برای Nintendo Switch تنها در حد شایعه قرار دارد اما اگر این ماجرا در نهایت به وقوع بپیوندد و همکاری نینتندو و مایکروسافت شکل بگیرد صنعت بازی‌های کنسولی برای همیشه با تغییری قابل توجه مواجه خواهد شد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

هفت + 6 =