اخبار بازی

ساخت Xbox VR متوقف شده

ساخت Xbox VR متوقف شده

وی جی مگ: قرا بود که شرکت Microsoft یک هدست واقعیت مجازی برای کنسول Xbox بسازد ولی از این کار پشیمان شد و پروژه ساخت آن متوقف شده است. گفته می‌شود که علت این کار این است که شرکت Microsoft منتظر یک تکنولوژی بهتر است. مدیر ارشد بازریابی Microsoft یعنی Mike Nichols طی نمایشگاه E3 امسال گفت که شرکت مایکروسافت برنامه خوبی برای آوردن VR یا MR به Xbox ندارد.

به گزارش وی جی مگ، مایکروسافت کارهای زیادی در مورد VR کرده بود. در سال 2015 اعلام شد که با Oculus VR  همکاری می‌کنند و قرار بود که باندل Oculus Rift با کنترلر Xbox one عرضه شود تا با اپلیکیشن مخصوص استریم کردن بتوانید محتواهای Xbox one را روی هدست Oculus Rift اجرا کنید.

وقتی که Oculus منتشر شد، ایده این کار به وجود آمد چراکه نیازمند وضوح تصویر بالاتر از 1080P بود. به هر حال شرکت Microsoft سال بعد Scorpio را معرفی کرد که بعدا Xbox one x نام گرفت. در نمایشگاه E3 سال 2016، Phil Spencer رئیس بخش Xbox اعلام کرد که این کنسول توانایی اجرای بازی‌های با وضوح تصویر 4K و اجرای بازی‌های VR را دارد که در سال 2017 در دسترس قرار می‌گیرد. سرانجام مایکروسافت به وعده‌هایش عمل کرد و نشان داد که Xbox one X توانایی اجرای بازی‌ها با وضوح تصویر 4K را دارد. بعدا مایکروسافت هر چیزی که مربوط به VR بود را قبل از E3 2017 از پیج Scorpio پاک کرد و هنگام رونمایی از Xbox one x هیچ صحبتی از VR نشد.

در پاییز 2016 مایکروسافت از نقشه‌هایش برای واقعیت مجازی ویندوز صحبت کرد که از HoloLens AR و Cluster VR پشتیبانی می‌کرد. به نظر می‌رسید که این قابلیت ویندوز با Xbox همخوانی داشته باشد چرا که قدرت 8 ترافلاپسی Xbox one x برای اجرای بازی‌های VR کافی بود.

به گزارش CNET مایکروسافت نقشه‌های دیگری برای Xbox VR داشت. مایکروسافت تلاش می‌کرد تا یک هدست واقعیت مجازی بسازد تا با آخرین کنسول آن‌ها سازگاری داشته باشد. اطلاعات بیشتری در مورد این هدست واقعیت مجازی وجود نداشت ولی به گفته CNET مشخصات فنی آن خوب بود ولی نه در حد Rift و HTC Vive. به نظر می‌رسید که مایکروسافت روی وضوح تصویر کمتری مشغول به کار بود مانند PlayStation VR. یک هدست که نهایت وضوح تصویر آن 1080p بود و برای PC ساخته می‌شد که پروژه آن به خوبی پیش نرفت.

وضوح تصویر تنها مشکل مایکروسافت نبود. سال پیش Spencer گفت که مایکروسافت نگران چشم‌انداز VR در اتاق نشیمن یک خانه است. در E3 امسال، Spencer نگرانی‌های خود را شرح داد که در مورد سیم‌های خطرناکی است که این‌روزها هدست‌های واقعیت مجازی به آن نیاز دارند. CNET گزارش داد که مایکروسافت پروژه ساخت واقعیت مجازی را متوقف کرد تا یک تکنولوژی مقرون به صرفه و قابل اعتماد بی‌سیم برای هدست واقعیت مجازی معرفی شود.

مایکروسافت می‌خواهد برای هدست واقعیت مجازی خود سنگ تمام بذارد و با ارائه کیفیت خوب مقرون به صرفه و از همه مهم‌تر بی‌سیم باشد تا هنگام بازی کردن، دست و پای پلیر به آن‌ها گیر نکند، البته ظاهر این هدست به خاطر بی‌سیم بودنش زیباتر می‌شود. فعلا پروژه ساخت هدست واقعیت مجازی Xbox متوقف شده و تا منتشر شدن اخبار جدید از مایکروسافت نمی‌توان چیزی گفت.

امیر تقی زاده

امیر تقی زاده

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

شانزده − پانزده =