اخبار بازی

راه‌اندازی موزه ملی بازی‌های ویدئویی در بریتانیا

راه‌اندازی موزه ملی بازی‌های ویدئویی در بریتانیا

وی جی مگ: تاسیس موزه ملی بازی‌های ویدئویی در بریتانیا اولین موزه برجسته در خاک این کشور محسوب می‌شود که به طور ویژه روی ویدئوگیم تمرکز می‌کند و در مرکز انگلستان و در شهر شفیلد واقع می‌شود. این موزه از تاریخ 24 نوامبر کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش وی جی مگ، موزه ملی بازی‌های ویدئویی (National Videogame Museum یا به اختصار NVM) میزبان کنسول‌های قابل بازی و دستگاه‌های آرکید، نمایشگاه‌های خلاقانه استودیوها، بازی‌های آن‌ها و چگونگی تولید آن‌ها می‌شود. فستیوال‌های فرهنگی، باشگاه‌هایی برای کودکان و والدین و میزبانی رویدادهای مختلف از جمله بخش‌های دیگر این موزه به شمار می‌رود. NVM شامل نمایشگاه‌های منحصر به فردی درباره موضوعاتی از هنگام تولد صنعت ویدئوگیم تا آثاری که هم‌چنان در حال تولید هستند می‌شود.

NVM سومین بخش از National Videogame Arcade که موزه‌ای در شهر ناتینگهام بوده محسوب می‌شود. موزه‌ای که سه سال و نیم به کار خود ادامه داد و اخیرا در سپتامبر 2018 بسته شد. موزه ملی بازی‌های ویدئویی به همراه یک آزمایشگاه تست برای بازی Gang Beasts، ساخته محبوب استودیو Boneloaf شروع به فعالیت می‌کند. این مکان به فعالیت قدیمی خود ادامه داده و تلاش می‌کند تا فضایی برای ایجاد ارتباط و ملاقات میان بازیسازان و مخاطبین مهیا کند.

در حال حاضر NVM توسط بازیسازان مختلف و افراد حاضر در صنعت ویدئوگیم پشتیبانی و حمایت می‎شود که از میان آن‌ها می‌توان به Ian Livingstone خالق Fighting Fantasy و Games Workshop، استودیو Sumo Digital سازنده Sonic & Sega All-Stars Racing و مواردی دیگر اشاره کرد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

4 × 4 =