اخبار بازی

نینتندو باز هم به سراغ بازی‌های 3D اینبار برای Switch می‌رود

نینتندو باز هم به سراغ بازی‌های 3D اینبار برای Switch می‌رود

وی جی مگ: کمپانی نینتندو تاکنون چندین بار به سراغ بازی‌های 3D روی کنسول‌های مختلف خود رفته است. در حالی که در اکثر اوقات تلاش آن‌ها با شکست مواجه شده اما ظاهرا این کمپانی باز هم در نظر دارد تا این تکنولوژی را اینبار روی Switch امتحان کند.

به گزارش وی جی مگ، اولین تجربه شرکت نینتندو برای پیاده‌سازی تکنولوژی 3D با کنسول Virtual Boy رقم خورد که البته نتیجه نامیدکننده و فاجعه‌باری را در پی داشت. سپس نوبت امتحان این تکنولوژی با GameCube و Gameboy Advance رسید که باز هم ثمره‌ای خاصی نداشت.دومین تلاش اصلی نینتندو با کنسول 3DS انجام شد. موفق‌ترین تلاش نینتندو با این کنسول دستی صورت گرفت با این حال بیشتر از آن که این تکنولوژی موفقیت‌آمیز باشد موفقیت به دست آمده ناشی بازی‌ها می‌شد.

با این حال به نظر می‌رسد نینتندو برای به وقوع پیوستن این مسئله حداقل در بخش تحقیق و توسعه مصمم است. حق اختراع ثبت شده توسط نینتندو نشان می‌دهد آن‌ها باز هم قصد دارند به سراغ بازی‌های 3D بروند. این حق اختراع به محصولی اشاره دارد که شامل قابلیتی برای ردگیری چشم با استفاده از دوربین یا مانیتوری که به تلویزیون متصل شده است می‌شود. امری که سبب ایجاد خطای عمق یا میدان دید برای مخاطبی که از عینک مخصوص استفاده نمی‌کند می‌شود. البته بخشی از این ثبت اختراع به موعی ردگیری با استفاده از عینک اشاره می‌کند.

تاثیر استریوسکوپی یا برجسته‌بینی به دست آمده در این تکنولوژی مشابه تکنولوژی 3DS نبوده بلکه با استفاده از توهم دیداری از طریق پردازش تصاویر حاصل شده است. در حالی که این حق اختراع ممکن است در نهایت به محصول خاصی تبدیل نشود اما از طرف دیگر شاید سرانجام شاهد به وقوع پیوستن بازی‌های 3D روی کنسول Switch باشیم.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

16 − 14 =