اخبار بازی

نشانه‌‌ای دیگر از قابلیت Backward Compatibility در کنسول PS5

نشانه‌‌ای دیگر از قابلیت Backward Compatibility در کنسول PS5

وی جی مگ: کمپانی سونی حق اختراع جدیدی در ژاپن به ثبت رسانده که پیاده‌سازی قابلیت Backward Compatibility در کنسول PS5 را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش وی جی مگ، این حق اختراع روز گذشته به صورت عمومی منتشر شد و توسط بخش سرگرمی‌های کمپانی سونی نیز به ثبت رسیده است. نام مارک سرنی طراح ارشد کنسول PS4 نیز به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران این حق اختراع درج شده است. به نظر می‌رسد مارک سرنی رهبری فرایند تولید کنسول PS5 را نیز برعهده داشته باشد. این حق اختراع با عنوان “شبیه‌سازی عملیات گذرگاهی (ارتباطی) برای پشتیبانی از نسل گذشته” به ثبت رسیده و هنگامی که آن را در کنار سرنخ‌های دیگر از جمله حق احتراع CPUID که مدتی پیش عمومی شد می‌گذاریم تمامی این موارد تنها به پشتیبانی از قابلیت Backward Compatibility در کنسول PS5 اشاره می‌کنند.

عبارت “bus” که در این حق اختراع از آن یاد شده اصطلاحی فنی است که به نوعی سیستم ارتباطی بین اجزای الکترونیکی یا قطعات کامپیوتری اشاره می‌کند. هنگامی که به جزئیات توجه می‌کنیم این حق اختراع بیان می‌دارد کمپانی سونی قصد دارد از این متد به منظور یک رابط ارتباطی برای اجرای بازی‌های قدیمی روی سخت‌افزار جدید استفاده کند. این روش که سونی حق امتیاز آن را به ثبت رسانده به شبیه‌سازی عملیات ارتباطی برای برنامه‌ای که طراحی شده تا بازی‌های قدیمی را اجرا کند کمک می‌کند. از این روش می‌توان برای بازی‌های ریمستر شده بهبود یافته نیز استفاده کرد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

شانزده + 18 =