اخبار بازی

تحقیقات جدید ارتباط خشونت نوجوانان و بازی‌های ویدئویی را رد کرد

تحقیقات جدید ارتباط خشونت نوجوانان و بازی‌های ویدئویی را رد کرد

وی جی مگ: براساس تحقیقات جدید صورت گرفته در دانشگاه آسفورد انگلستان هیچ گونه مدرکی مبنی بر وجود ارتباط میان خشونت نوجوانان و بازی‌های ویدئویی یافت نشد. امری که سال‌هاست گیمرها تلاش می‌کنند والدین و اطرافیان خود راجع به آن قانع کنند اما دائما به گوش‌های ناشنوا برخورد می‌کنند.

به گزارش وی جی مگ، این تحقیقات که توسط وبسایت Royal Society Open Science به اشتراک گذاشته شده ادعا می‌کند نتایج به دست آمده یکی از قطعی ترین موارد تا به امروز است. در حالی که تا پیش از این مطالعات دیگری عکس این قضیه و وجود ارتباطی میان خشونت و بازی‌ها را نشان می‌دادند و همواره موجب ناراحتی گیمرها و دنیای بازی‌های ویدئویی می‌شدند اما محقق ارشد تحقیقات جدید صورت گرفته یعنی پروفسور Andrew Przybylski اظهار می‌کند همواره در جامعه بسیاری بر این باور هستند که میان خشونت نوجوانان و بازی‌های ویدئویی ارتباطی زیادی وجود دارد در حالی که این گونه نیست.

این بار محققان از یک حالت پیش ثبت نام استفاده کرده و فرضیه، شیوه و تکنیک‌های آنالیز خود را پیش از شروع تحقیقات منتشر کردند. این موضوع سبب می‌شود اطلاعات قبلی دیگر مورد بررسی دوباره قرار نگرفته و در نتیجه نتایج به صورت دلخواه گلچین نشوند. یکی از محققین دیگر در این پروژه یعنی دکتر Netta Weinstein اظهار کرد که در تحقیقات قبلی همواره تعصب‌ یک نقش اساسی را ایفا می‌کرد و سبب می‌شد نتایج گمراه‌کننده‌ای در تاثیر بازی‌های ویدئویی بر خشونت افراد حاصل شود. اکنون اقدامات صورت گرفته در این تحقیقات باعث شده از به دست آمدن نتایج غیر منصفانه جلوگیری شود.

اگرچه این مدارک جدید نیز بیان می‌دارند هیچ گونه ارتباطی میان خشونت افراد کم سن و سال و نوجوان با بازی‌های ویدئویی وجود ندارد محققان قبلی مدعی شده بودند بازی‌ها می‌توانند درجه عصبانیت افراد، رقابت، پرخاش لفظی و یا تمسخر در جامعه مخاطبین را افزایش داده و موجب رفتارهای ضد اجتماعی شوند. با این حال فضاهای مختلفی دیگری هم‌چون رشته‌های ورزشی هم وجود دارند که دقیقا همین مسئله برای آن‌ها نیز صدق می‌کند و نمی‌توان تنها بازی‌های ویدئویی را مسبب چنین برخورد و رفتاری دانست.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

14 + پنج =