شما اینجا هستید: وی جی مگ > اخبار بازی > ارزش بازار ورزش‌‌های الکترونیک در سال 2019 از یک میلیارد دلار می‌گذرد
ارزش بازار ورزش‌‌های الکترونیک در سال 2019 از یک میلیارد دلار می‌گذرد
اخبار بازی

ارزش بازار ورزش‌‌های الکترونیک در سال 2019 از یک میلیارد دلار می‌گذرد

وی جی مگ: با توجه به افزایش رویدادها، سرمایه‌گذاری‌ها، بازی‌ها و آگاهی درخصوص ورزش‌های الکترونیک، تداوم رشد این صنعت در سال‌های آینده به هیچ وجه دور از انتظار نیست. به طوری که تحلیل‌گران Newzoo پیش‌بینی کرده‌اند در سال 2019 درآمد و ارزش بازار ورزش‌‌های الکترونیک از یک میلیارد دلار می‌گذرد.

به گزارش وی جی مگ، این موسسه معتقد است درآمد جهانی صنعت مورد بحت در سال 2019 به 1.1 میلیارد دلار می‌رسد و برای اولین بار ارزش بازار ورزش‌‌های الکترونیک با رشد 26.7 درصدی از یک میلیارد دلار عبور می‌کند. آمریکای شمالی با 409.1 میلیون دلار بیشترین سهم را به خود اختصاص می‌دهد و پس از آن سهم چنین هم برابر با 210.3 میلیون دلار بود. پیش‌بینی‌های Newzoo حاکی از آن است که درآمد Esports در حالت کلی تا سال 2022 به 1.8 میلیارد دلار می‌رسد. این درآمد در خوش‌بینانه‌ترین حالت برابر با 3.2 میلیارد دلار و در بدبینانه‌ترین حالت برابر با 1.3 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

به‌علاوه تخمین صورت گرفته از سوی Newzoo بیان می‌دارد 82 درصد درآمد جهانی معادل  897.2 میلیون دلار از سوی مواردی هم‌چون حقوق رسانه، تبلیغات و هزینه اسپانسپرها به دست می‌آید. تنها درآمد کسب شده از سوی اسپانسرها بیشترین میزان رشد را برای ورزش‌های الکترونیک به همراه خواهد داشت و درآمد تخمین زده شده برای آن برابر 456.7 میلیون دلار است. انتظار می‌رود بلیت فروشی هم برای اولین بار افزایش پیدا کند. هم‌چنین پیش‌بینی Newzoo بیان می‌دارد سود به دست آمده از سوی سرمایه‌گذاری تا سال 2022 به 1.5 میلیارد دلار برسد.

به لطف افزایش آگاهی مخاطبین در مناطقی هم‌چون آمریکای لاتین، خاورمیانه، آفریقا و آسیا تعداد بینندگان هم به 453.8 میلیون نفر می‌رسد. محبوبیت بازی‌های موبایل و عناوین MOBA و بتل رویال از جمله مهم‌ترین فاکتورهای افزایش آگاهی و تعداد مخاطبین و بینندگان بوده است. در سال 2018 به ترتیب بازی‌های League of Legends با تعداد 347.4 میلیون نفر، CS:GO با 247.9 میلیون نفر، DOTA 2 با 250.9 میلیون نفر، Overwatch با 101.3 میلیون نفر و Hearthstone با 54.1 میلیون نفر بیشترین تعداد بیننده را داشته است.

درآمد حاصل از طریق بلیت فروشی در سال 2018 برابر با 54.7 میلیون دلار بوده که در مقایسه با درآمد 58.9 میلیون دلاری سال 2017 اندکی کاهش را نشان می‌دهد. هم‌چنین جوایز تعیین شده در سال گذشته برابر 150.8 میلیون دلار بودند. در حالی که این میزان برای سال 2017 برابر با 112.1 میلیون دلار بود.

ارزش بازار ورزش‌‌های الکترونیک در سال 2019 از یک میلیارد دلار می‌گذرد
5 (100%) 1 vote[s]

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

جهت قرار گرفتن شکلک در ارسال خود روی آن کلیک کنید

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNoLOLSillyBeautyLashesCuteShyBlushKissedIn LoveDroolGiggleSnickerHeh!SmirkWiltWeepIDKStruggleSide FrownDazedHypnotizedSweatEek!Roll EyesSarcasmDisdainSmugMoney MouthFoot in MouthShut MouthQuietShameBeat UpMeanEvil GrinGrit TeethShoutPissed OffReally PissedMad RazzDrunken RazzSickYawnSleepy

تبلیغات