اخبار بازی

نینتندو از یک زن و شوهر 12 میلیون دلار خسارت گرفت !

نینتندو از یک زن و شوهر 12 میلیون دلار خسارت گرفت !

وی جی مگ: برای سال‌ها وبسایت‌های منتشر کننده نسخه‌های غیرقانونی بازی‌های Nintendo به راحتی کار خود را دنبال می‌کردند اما اکنون چند ماهی است که شرکت ژاپنی برخورد با آنها را به شکل جدی‌تری دنبال می‌کند. امروز اما خبردار شدیم که نینتندو از یک زن و شوهر 12 میلیون دلار خسارت می‌گیرد. افرادی که به عنوان مدیران یکی از این وبسایت‌های منتشر کننده ROM شناخته می‌شوند.

به گزارش وی جی مگ، اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که این زن و شوهر اهل آریزونا در اصل مدیران دو وبسایت LoveROMS و LoveRETRO هستند که برای مدت طولانی در زمینه انتشار نسخه غیرقانونی و کپی بازی‌های نینتندو فعالیت داشته.

در ماه جولای بود که نینتندو شکایت اولیه خود از جیکوب و کریستین متیاس را ثبت کرد و این دو برای جلوگیری از اتفاقات بعدی بلافاصله وبسایت‌های خود را تعطیل کردند. بعد از این اتفاق بود که برخی دیگر از وبسایت‌های منتشر کننده ROM غیرقانونی نیز تعطیل شدند تا از اتفاقات بعدی جلوگیری کنند.

امروز اما گزارش منتشر شده نشان می‌دهد که آقا و خانوم متیاس تصمیم گرفته‌اند کار را به دادگاه کشیده نشود و خارج از این محیط توافقی را با کمپانی ژاپنی صورت دهند. وبسایت TorrentFreak امروز خبر داده که توافق صورت گرفته بر سر مبلغی معادل 12.230 میلیون دلار است که شامل خسارت‌های احتمالی می‌شود.

نینتندو با این کار عملا نشان داده که دیگر با چنین وبسایت‌های شوخی ندارد و احتمالا باید در آینده شاهد رویکرد سخت‌گیرانه‌تر آنها برای مقابله با کپی غیرقانونی بازی‌هایشان باشیم.

محمد طالبیان

محمد طالبیان

3 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

یازده − هفت =

  • اینکه چرا اینکار رو میکنند دلایلش دقیقا مشخص نیست ولی بعضا از این راه در آمدهای تبلیغاتی و زیر پوستی دارن. مثلا پیاده سازی همین روش برای کسایی دیگه. فروش رامها به صورت آرشیوی به سایتهای دیگه. فروش رامها به صورت کپی روی هارد و ارسال به آمریکای جنوبی و جاهایی که کپی رایت ندارن. قرارداد شراکت با سایتهای بزرگ هاستینگ برای دانلود بازی و فروش و اجاره پهنای باند اون شرکتها و تبلیغات. یه بخشی هم کرم کاره.
    در مورد سوال دوم:
    ابزار خوندن رامها برای هر کنسولی فرق میکنه. از مدیای شما از جنس CD یا DVD یا BD باشه خوب باید Rip بشن و قفل اونها برداشته باشه یا اینکه از فایلها رو از سرورهای فروش آنلاین بکشن بیرون. در مورد کارتریج ها اینجوریه که اونها یه آی سی دارن روشون به نام ROM. این ROm همون Read only memory هست ولی نه برای اهلش و کسایی که میتونن. کافیه که شما ابزاری داشته باشی برای خوندن و یا رایت کردن. مثل پروگرمرهای حرفه ای که میتونن ROM ها رو بخونن و بنویسن. مثلا اگر دیده باشی بایوس یه لپتاپ یا پی سی یا هر چیزی که بایوس داره(تقریبا همه سخت افزارها) امکان پاک شدن یا خراب شدن داره. پس باید با پروگرمر اونو دوباره رایت کرد. پس هر آی سی رو هم میشه با پروگرمر خوند و محتویاتش رو کشید بیرون. خیلی وقتا احتیاجی نیست پروگرمر داشته باشی و هکر ها این کارا رو انجام میدن. نوع آی سی هایی که توی کارتریج ها به کار رفته رو پیدا میکنن و با برنامه نویس برای یه کنسول هک شده کارتریج ها رو rip میکنن و فایل رو به دست میارن. مثلا الان توی نینتندو سوییچ یه برنامه هست که برای این کار هست و کنسول هک شده با راینیکس رو روش نصب میکنی و کارتریج رو ریپ میکنه و فایل xci میده بهت. و البته ریزه کاری ها و راه ها و چیزای دیگه که واقعا الان اصلا نمیتونم تایپ کنم. خیلی هم طولانی میشه.
    سوال سوم:
    امولاتورها هم برنامه نویسی شدن برای اجرای سیستم عامل یه کنسول.
    مثلا ps3 با توجه به قدرت بالاترش میتونه بازی های ps2 رو هم اجرا کنه. وقتی کنسول هک میشه و کدهای مستر کی کنسول در میاد دیگه میشه براش برنامه unsign نوشت و روش اجرا کرد. یه برنامه نویس میاد شبیه ساز سیتم عامل ps2 رو برای ps3 مینویسه و شما نصب میکنی روی ps3 و وقتی اجرا کنی انگار داری ps2 اجرا میکنی و بازیها هم که همه به صورت iso ریپ شده هستن و لود میکنی و استفاده میکنی. در مورد pc هم همینه. امولاتور ps2 به طور مثال یا سگا یا هر چی نوشته شده و شما اجرا میکنی و بازی رو توش لود میکنی و استفاده میکنی. دلیل ساختنش فقط علایق شخصیه و اونایی که امولاتورها رو مینویسن برای استفاده کسایی مینویسن که امکان خریدن اون کنسول رو به هر دلیلی ندارن. مثلا نیست تو کشورشون یا نمیخوان پول بدن . یا برای تست میخوان یا هر چیزی. نوشته میشن که هم کنسولهای قدیمی زنده بمونن و خیلی ها استفاده کنن و هم نوشته میشن که خودشون رو بسنجن و قدرت نمایی کن برای تیمهای دیگه. امولاتورها کاملا غیر رسمی هستن. :yes:

  • اقا من یه سوال همیشه ذهنم رو درگیر کرده
    این دوستان چجوری رام بازی ها رو مفتی میذارن تو سایتا؟؟؟! بیکارن واقعا؟ چرا باید یه بازی رو مفتی بذارن اونم در حالی که ممکنه چندی بعد بدبخت بشن؟! ولی واقعا حیف که emuparadise ترکید، loveroms و theisozone هم همینطور!
    سوال دیکه اینکه الان دقیقا چجوری رام ها بدست میان؟؟؟!!! مثلا ما یه کاتریج جنسیس داریم، رامش چجوری بدست میاد؟ 😯
    سوال بعد اینکه emulatorها این وسط چی میگن؟؟؟؟؟ اگر تجربه اصلی بازی با خود کنسوله ، پس چجوری این امولاتور ها پخش می شن؟ در اصل امولاتورها ابزارهای غیر رسمی باید باشند، درست میگم؟؟؟؟! ?:-) 😕
    گیم بزنید
    Big satan :laugh: