اخبار بازی

مایکل پکتر: Nintendo Switch موفق به فروش 20 میلیون کنسول نمی‌شود

مایکل پکتر: Nintendo Switch موفق به فروش 20 میلیون کنسول نمی‌شود

وی جی مگ: شرکت نینتندو انتظار دارد کنسول Nintendo Switch موفق به فروش 20 میلیون واحد دیگر در سال جاری شود. ابن میزان شاید کمی عجیب باشد اما دور از انتظار نیست مخصوصا با توجه به این که این کنسول هیبریدی دیگر از کمبود موجودی رنج نمی‌برد. کاهش قیمت احتمالی و عرضه دو بازی انحصاری برای آخر سال یعنی Pokemon Let’s Go Pikachu and Let’s Go Eevee و Super Smash Bros. Ultimate می‌تواند از دلایل دیگر باشد. با این حال توجه کنید هیچ کدام از این موارد فروش 20 میلیونی را تضمین نمی‌کند. شاید فروش 17 الی 18 میلیون نسخه مقدار منطقی باشد.

به گزارش وی جی مگ، تحلیل‌گر صنعت گیم مایکل پکتر که برای Wedbush Securities کار می‌کند به صورت کامل با این اظهارات مخالف است. وی در پاسخ به سوال یک کاربر درباره عملکرد نینتندو در سال جاری صحبت کرد و معتقد است امسال Nintendo Switch موفق به فروش 20 میلیون کنسول نخواهد شد. این کنسول در سال مالی جاری تنها موفق به فروش 8 میلیون کنسول خواهد شد !

«به نظر من نینتندو نمی‌داند دقیقا دارد چکار می‌کند. بازی‌های این شرکت عالی بوده. افراد مسئول بازاریابی هم کارشان را خوب انجام می‌دهند اما Switch کنسولی است که دیگر دیر به بازار عرضه شده است. Wii U به صورت کامل شکست خورد. اگر Swicth به جای WiiU عرضه می‌شد به نظر من آن‌ها در این نسل از رقیبان خود جلوتر بودند. اما این‌گونه نشده و آن‌ها کنسول هیبریدی خود را بسیار دیر به بازار عرضه کردند. قیمت Nintendo Switch هم بالا بوده و میزان قیمت آن با یک PS4 برابر است. فرض کنید قرار باشد تنها یک کنسول خریداری نمایید. آیا واقعا حاضر می‌شوید به جای PS4، کنسول Nintendo Switch را خریداری کنید؟ شما عاشق بازی‌های فرست پارتی نینتندو هستید اما این دلیل تنها برای خرید Switch کافی است؟ شما این کار را نمی‌کنید. ممکن است دو کنسول را در کنار یکدیگر بخرید اما Switch را به PS4 ترجیح نمی‌دهید. نمی‌توانید تمامی بازی‌هایی که روی PS4 در دسترس است را روی پلتفرم هیبریدی نینتندو تجربه نمایید.»

«بنابراین به دنبال آن هستید تا ببینید چه موردی تغییر خواهد کرد. نینتندو شرکتی است که همواره به پیشینه خود نگاه می‌کند. مدیر سابق این شرکت یعنی Kimishima اظهار کرده بود امسال Nintendo Switch موفق به فروش 20 میلیون کنسول می‌شود. اما آن‌ها تنها به میزان 8 میلیون واحد فروش رسیده و با انتظارات خود فاصله زیادی دارند. مدیر جدید آن‌ها یعنی Furukawa کار خود را از ماه می آغاز کرده و من تاکنون با این شخص برخورد نداشتم. اما باید دید Furukawa در این خصوص چه اظهاراتی می‌کند. اما حقیقت بدین شرح است قیمت Switch آن‌جنان زیاد است که نمی‌تواند 20 میلیون واحد به فروش برساند. Wii توانست در یک سال 20 میلیون واحد به فروش برساند اما قیمت آن کنسول 200 دلار بود و بعدا به 150 دلار کاهش پیدا کرد. Switch باید 200 دلار از قیمت خود بکاهد تا بتواند به میزان فروش مورد انتظار خود دست پیدا کند.»

به همان میزان که پیش‌بینی نینتندو برای فروش 20 میلیون کنسول ممکن است غیرمنطقی باشد اظهارات پکتر هم در مسیری دیگر غیرمنطقی است. کنسول هیبریدی نینتندو در تعطیلات آخر سال گذشته و طی بازه زمانی سه ماهه موفق شد 7 میلیون واحد فروش داشته باشد آن هم با توجه به این که موجودی Switch در بازار با کمبود شدیدی مواجه شده بود و به نسبت امسال هم بازی‌های کمتری در اختیار داشت. آیا پکتر واقعا اعتقاد دارد Nintendo Switch با موجودی فراوان خود، بازی‌ها و باندل‌های متنوع و محتویاتی چون Smash و Pokemon برای کل سال تنها 8 میلیون فروش داشته باشد ؟ باید منتظر عملکرد کنسول‌ها و عناوین مختلف در انتهای سال میلادی ماند و دید آیا اظهار پکتر درست از آب در می‌آید یا این که Nintendo Switch موفق به فروش 20 میلیون کنسول مورد پیش‌بینی خود می‌شود.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

11 − هشت =