اخبار بازی

فعلا خبری از ورزش‌های الکترونیک در المپیک نیست

فعلا خبری از ورزش‌های الکترونیک در المپیک نیست

وی جی مگ: با توجه به افزایش محبویت رویدادهای استریمی و تلویزیونی در چند سال اخیر چندان غیر منطقی به نظر نمی‌رسد که ورزش‌های الکترونیک در المپیک که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین رویدادهای رقابتی دنیا شناخته می‌شود جایی پیدا کنند.

به گزارش وی جی مگ، رشته‌های ورزشی موجود در این رقابت‌ها همواره یا به صورت گروهی یا به صورت تک‌نفره دنبال می‌شود و هم‌چنان برخی‌ها عقیده دارند تنها رشته‌هایی هم‌چون پرتاب دارت یا تیراندازی باید جز المپیک باشد. اما Esports یا ورزش‌های الکترونیک با توجه به ذات رقابتی خود که به صورت گروهی دنبال شده و در آن هر یک از اعضای تیم به شیوه مخصوص خود بازی می‌کنند استانداردهای لازم را برای یک ورزش ذهنی سالم به صورت کامل در اختیار دارد. با این حال امید طرفداران بازی‌های ویدئویی برای به وقوع پیوستن این موضوع بسیار کمرنگ شده زیرا توماس باک، رئیس کمیته بین‌الملی المپیک در جریان برگزاری مسابقات آسیایی 2018 اظهار کرد فعلا خبری از ورزش‌های الکترونیک در المپیک نبوده و امید کمی برای به وقوع پوستن این قضیه وجود دارد.

«ما نمی‌توانیم بازی‌های ویدئویی را وارد المپیک نماییم که حاوی خشونت و تبعیض هستند. از دید ما، این آثار با ارزش‌های المپیک در تضاد بوده و نمی‌توان آن‌ها را به عنوان جزیی از این رویداد قبول کرد. البته که همه رشته‌های ورزشی که شامل مبارزات نیز می‌شوند مانند شمشیربازی ریشه در جنگ‌های واقعی در میان مردم دارد. ورزش بیانی متمدن درباره این مسائل است. در مقابل بازی‌های ویدئویی عموما به کشتن افراد اختصاص پیدا می‌کنند و چنین چیزی با ارزش‌های المپیک همخوانی ندارد.»

با تمامی این توضیحات و علیرغم موضع اعلام شده از سوی کمیته المپیک، ماه گذشته انجمن ورزش‌های الکترونیک المپیک برگزار شد که طی آن ناشران و توسعه‌دهندگان برنامه‌های خود را برای این مسئله و شرکت در مسابقات آینده المپیک اعلام و بررسی می‌کردند.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

3 × چهار =