اخبار بازی

معرفی پرفروش‌ترین بازی‌های PS1، Dreamcast و چند کنسول دیگر

معرفی پرفروش‌ترین بازی‌های PS1، Dreamcast و چند کنسول دیگر 1

وی جی مگ: چند روز پیش مت پیسکاتلا یکی از کارشناس‌های مطرح گروه NPD که وضعیت بازار بازی‌های ویدئویی آمریکای شمالی را بررسی می‌کند، آماری از پرفروش‌ترین بازی‌های PS4 و Xbox One اعلام کرد که به شکل قابل توجهی مورد استقبال کاربرها قرار گرفت. در همین راستا این کارشناس امروز پرفروش‌ترین بازی‌های PS1، Dreamcast و چند کنسول قدیمی دیگر را نیز منتشر کرده که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

به گزارش وی جی مگ، پیسکاتلا در همین راستا اعلام کرده که آمار پرفروش‌ترین بازی‌های PS1، Dreamcast و چند کنسول دیگر تنها شامل فروش نسخه‌های فیزیکی می‌شود و عرضه دیجیتالی آنها برای پلتفرم‌های بعدی در این آمار لحاظ نشده. این نکته را نیز در نظر بگیرد که آمار موجود تنها به فروش بازی‌ها در آمریکای شمالی اختصاص دارند.

با نگاهی به جدول پایین متوجه می‌شویم که از سال 1995 تا سپتامبر 2018 بازی Pokemon Silver، Pokemon Gold و Super Mario Brothers به عنوان پرفروش‌ترین بازی‌های کنسول دستی Game Boy Color شناخته می‌شوند که سال‌ها پیش از سوی نینتندو روانه بازار شده بود. وضعیت این کنسول به خوبی نشان می‌دهد که انحصاری‌های نینتندو عملکرد بهتری از دیگر آثار داشته‌اند.معرفی پرفروش‌ترین بازی‌های PS1، Dreamcast و چند کنسول دیگر 2
وضعیت برای فروش‌ بازی‌های کنسول Dreamcast که به عنوان آخرین پلتفرم سگا شناخته می‌شود و عمر زیادی هم نداشت، نشان می‌دهد که عناوین ورزشی وضعیت بهتری روی این کنسول داشته‌اند. دو بازی NFL 2K و NFL 2K1 رتبه‌های اول و دوم به خود اختصاص داده و Sonic Adventure توانسته به عنوان یکی از انحصاری‌های سگا Dreamcast در جایگاه سوم قرار گیرد. بعد از این بازی باز هم نوبت به دو عنوان ورزشی دیگر یعنی NBA 2K و NBA 2K1 رسیده که جایگاه چهارم و پنجم را به خود اختصاص دهند. این وضعیت به خوبی نشان می‌دهد که علاقه‌مندان به بازی‌های ورزشی بیش از دیگر گیمرها به سراغ Dreamcast رفته‌اند.
معرفی پرفروش‌ترین بازی‌های PS1، Dreamcast و چند کنسول دیگر 3
برای کنسول سگا Saturn باز هم شاهد حضور یک بازی ورزشی در صدر جدول هستیم. بازی Madden NFL 97 رتبه اول را به خود اختصاص داده و Nights و Virtua Fighter 2 بعد از این عنوان ورزشی حضور دارند. تنها بازی از مجموعه Sonic در میان پرفروش‌ترین‌های Sega Saturn، بازی Sonic 3D Blast است.
معرفی پرفروش‌ترین بازی‌های PS1، Dreamcast و چند کنسول دیگر 4
وضعیت برای Nintendo 64 یا همان N64 کاملا به سود نینتندو بوده. این شرکت ژاپنی موفق شده تعدادی از انحصاری‌های کنسول خود را در میان پرفروش‌ترین بازی‌های N64 ببیند. بازی‌های Super Mario 64، GoldenEye 007 و Mario Kart 64 در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند و بعد از آنها باز هم شاهد بازی‌های انحصاری دیگر نینتندو برای این پلتفرم هستیم. The Legend of Zelda Ocarina of Time که به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ شناخته می‌شود نیز در رتبه چهارم قرار گرفته.
معرفی پرفروش‌ترین بازی‌های PS1، Dreamcast و چند کنسول دیگر 5
دیگر کنسولی که توانسته به خوبی از دید عناوین انحصاری فروش خوبی را تجربه کند، Playstation است. با نگاهی به آمار پرفروش‌ترین بازی‌های PS1‌ یا همان اولین پلتفرم سونی متوجه می‌شویم که Crash Bandicoot در رتبه اول قرار گرفته و بعد از آن نیز دو بازی Gran Turismo Racing و Final Fantasy 7 قرار گرفته‌اند.
معرفی پرفروش‌ترین بازی‌های PS1، Dreamcast و چند کنسول دیگر 6
محمد طالبیان

محمد طالبیان

3 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

یازده + 20 =

  • اونی که مال لیست دریمکست هست کد ورنیکا هست شما فقط نوشتید رزیدنت ایول کد
    (اینم انتقاد بود به جان خودم، حالا باز بگید من اهداف خاصی دنبال می کنم!)

    • حداقل اگر فقط دنبال ایراد هستید، این کار و درست انجام بدید. اون لیست‌هایی که می‌بینید، به صورت عکس توسط مت پیسکاتلا کارشناس NPD منتشر شده. میتونید به اکانت توئیتر ایشون اعتراض کنید

      • داش ایراد گرفتن ازکسی مثل محمد طالبیان خیلی کار سختی الکی خودت خسته نکن 😀
        معلومات گیمی ایشون کمتر کسی پیدا می کنید مثل ایشون باشه :yes: