اخبار بازی

کاربرهای واقعیت مجازی Steam در سال 2018 دو برابر شد

کاربرهای واقعیت مجازی Steam در سال 2018 دو برابر شد

وی جی مگ: نظرسنجی جدید برگزار شده توسط شرکت Valve و آمار به دست آمده توسط آن بیان می‌دارد کاربرهای واقعیت مجازی Steam در سال 2018 دو برابر شده‌اند. البته جمعیت مخاطبین آن هم‌چنان محدود باقی مانده است.

به گزارش وی جی مگ، کمپانی Valve ماهانه به صورت تصادفی تعدادی از کاربران پلتفرم Steam را انتخاب کرده تا در نظرسنجی شرکت کنند. سپس اجزای PC آن‌ها و دستگاه‌هایی که به آن‌ متصل شده اعم از هدست واقعیت مجازی اسکن شده و بررسی می‌شوند. نظرسنحی برگزار شده در ماه دسامبر نشان می‌دهد تنها دو هدست Oculus Rift و Windows Mixed Reality در این ماه با رشد کاربر به میزان 0.01 درصد مواجه شده‌اند.

هدست Oculus Rift لقب محبوب‌ترین دستگاه واقعیت مجازی را حفظ کرده و 0.37 درصد از کاربران Steam که در نظرسنجی ماه دسامبر شرکت کردند را به خود اختصاص می‌دهد. هدست HTC Vive هم با در اختیار داشتن 0.33 درصد کاربران در جایگاه دوم قرار دارد. این آمار اگرچه چندان درخشان به نظر نمی‌رسند اما براساس اطلاعات تحلیل و منتشر شده توسط وبسایت UploadVR کاربرهای واقعیت مجازی Steam در سال 2018 افزایش پیدا کرده و با رسیدن به میزان 0.8 درصد، دو برابر شده است.

کاربران هدست Oculus Rift در سال 2018 به میزان 83 درصد افزایش یافته و به دنبال آن تعداد کاربران هدست HTC Vive نیز 65 درصد رشد داشته که البته آن را می‌توان ناشی از کاهش قیمت صد دلاری در ماه مارچ سال گذشته دانست.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

8 − هفت =