اخبار بازی

مایکروسافت در نقش ناجی استودیو Obsidian

مایکروسافت در نقش ناجی استودیو Obsidian

وی جی مگ: این هفته مایکروسافت در جریان رویداد X018 رسما خبر از خرید استودیو Obsidian Entertainment داد. استودیویی که سابقه طولانی در زمینه توسعه بازی‌های نقش آفرینی دارد و شواهد نشان می‌دهد که اتفاقات خرید باعث شده مایکروسافت در نقش ناجی استودیو Obsidian ظاهر شود.

به گزارش وی جی مگ، هرچند طی سال‌های اخیر استودیو Obsidian وظیفه ساخت تعداد زیادی بازی را برعهده داشته اما شواهد نشان از این دارد که آنها وضعیت مالی خوبی را پشت سر نگذاشته و مایکروسافت در نقش ناجی استودیو Obsidian ظاهر شده و با خرید آنها به ادامه حیات یکی از باسابقه‌ترین نقش آفرینی سازهای این روزها کمک به‌سزایی کرده.

به تازگی کریس پارکر مدیر عملیات استودیو Obsidian توضیح داده که ساخت بازی برای آنها سخت‌ و سخت‌تر شده بود و پیدا کردن شریکی مانند مایکروسافت که توانایی حمایت مالی از آنها را داشته باشد و به تجربه این استودیو اهمیت بدهد کاری سخت و حیاتی در این بازه زمانی بود.

یکی از اصلی‌ترین دلایل ضعف مالی استودیو Obsidian طی سال‌های اخیر توسعه و فروش نه‌چندان خوب بازی Pillars of Eternity 2 است که حتی به واسطه عرضه بسته‌‌های اضافه‌شونده نیز بهبود چندانی پیدا نکرد. باید در نهایت وضعیت بازی‌های آینده Obsidian به چه شکلی رقم می‌خورد و آیا آنها به سراغ توسعه آثاری با مخاطب‌های بیشتر می‌روند یا روال فعلی را ادامه می‌دهند.

محمد طالبیان

محمد طالبیان

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

نه − 9 =

  • مایکروسافت تو سال 2018 چنتا استودیو خریده اما خیلی بعیده این استودیو ها برای این نسل بازی بسازن. اگرم بسازن فکر نکنم قابل رقابت با انحصاری های فوق العاده باشه. در هر صورت باید دید که نسل اینده چه چیزی در انتظار xbox هست. :yes: