اخبار بازی

رده‌بندی سنی PEGI با نماد پرداخت درون برنامه‌ای همراه می‌شود

PEGI با نماد پرداخت درون برنامه‌ای همراه می‌شود

وی جی مگ: رده‌بندی سنی اروپا یعنی PEGI اعلام کرد هشدار پرداخت درون‌برنامه‌ای را به جعبه بازی‌ها در ماه‌های آینده اضافه می‌کند. تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید نشانگر پرداخت درون‌برنامه‌ای در بازی‌ها خواهد بود.

به گزارش وی جی مگ، PEGI اشاره کرد که از این هشدار برای نسخه‌های دیجیتال بازی با نام IARC (International Age Rating Coalition) استفاده می‌کند ولی حالا قرار است این هشدار به بسته بازی‌های فیزیکی نیز اضافه شود. انتظار می‌رود که این کار تا انتهای سال 2018 عملی شود.

PEGI با نماد پرداخت درون برنامه‌ای همراه می‌شود

این سیستم (پرداخت درون برنامه‌ای) سال پیش جنجال زیادی به پا کرد که پلیر‌ها می‌توانستند برای خرید آیتم‌های تصادفی پول واقعی خرج کنند که آن را قمار در بازی می‌نامیدند. کشورهای هلند و بلژیک علیه این سیستم ایستادگی کردند تا پرداخت‌های درون برنامه‌ای از بازی‌هایی مانند NBA 2K، Overwatch و Counter-Strike حذف کنند.

PEGI در مورد پرداخت‌های درون برنامه‌ای گفت: «این سیستم تاثیر زیادی روی بازی دارد و باید وجود این سیستم در هر دو نسخه فیزیکی و دیجیتالی به مصرف کننده هشدار داده شود و از آنجایی که نسخه فیزیکی بازی‌ها بسیار مهم هستند، پس باید این کار انجام می‌شد.»

همانطور که می‌دانید پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای در بازی‌ها گسترش پیدا کرد‌ه‌اند که به پلیر‌ها اجازه می‌دهد تا آیتم‌های بیشتری را بدون اینکه در بازی تلاش کنند، با پول واقعی بخرند. هشدار دادن این سیستم می‌تواند کار مناسبی در جهت اطلاع رسانی به مشتری باشد.

امیر تقی زاده

امیر تقی زاده

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

8 + بیست =