اخبار بازی

سونی برای PS5 روی بازی‌های چند نفره کار می‌کند

سونی برای PS5 روی بازی‌های چند نفره کار می‌کند

وی جی مگ: کمپانی سونی و استودیوهای فرست پارتی آن در نسل هشتم تمرکز اصلی خود را به تولید و عرضه بازی‌های داستانی و تک نفره اختصاص دادند. به طوری که تعدادی از باکیفیت‌ترین و قدرتمندترین آثار داستان محور این نسل به بازی‌های انحصاری PS4 اختصاص پیدا می‌کردند. با این حال این کمپانی قصد دارد تا برای کنسول نسل آینده خود یعنی PS5 روی بازی‌های چند نفره بیشتری کار کند.

به گزارش وی جی مگ، عناوینی نظیر God of War، Spider-Man، Bloodborne، Horizon: Zero Dawn و Uncharted 4: A Thieft’s End از جمله بهترین عناوین تک نفره این نسل تاکنون بودند. در مقابل عناوین چند نفره سونی نتوانستند آن طور که باید و شاید خودی نشان دهند و اثری هم‌چون Drawn to Death هم یک شکست کیفی مطلق برای سونی محسوب می‌شد. در حالی سونی بارها تاکید داشته به ساخت و عرضه بازی‌های داستانی و تک نفره باکیفیت متعهد خواهند ماند اما در عین حال گفته‌های اخیر رئیس استودیوهای جهانی سونی یعنی شان لیدن در گفتگو با Business Insider نشان می‌دهد سونی در آینده و برای کنسول PS5 روی بازی‌های چند نفره بیشتری کار می‌کند.

«عناوین Coach Co-op دسته‌بندی هستند که صنعت بازی باید دوباره به آن‌ها باز گردد. اگرچه چنین قابلیتی در بازی‌های ورزشی و ریسینگ وجود دارند اما در سایر عناوین بازار خبری از چنین قابلیت‌هایی نیست. به نظرم ما باید به آن زمان بازگشته تا آثارمان بتواند اعضای خانواده را دور هم جمع کرده و آن‌ها را مشغول تجربه بازی کند.»

«اما در عین حال منظور من به بازی‌هایی نظیر GTA 5 Online یا Call of Duty و Fortnite ارتباط پیدا می‌کند. استودیوهای زیر مجموعه ما همواره درگیر آثار داستان محور قدرتمند بودند. با استفاده از قدرت داستان‌سرایی، تجربیاتی بزرگ و بسیار خارق‌العاده را ارائه می‌کنند. اما تمرکز خاصی روی بازی‌های چند نفره نداشتند. در آینده ما را در این زمینه هم فعال‌تر دیده و سر و صدای بیشتری در آن ایجاد خواهیم کرد.»

فرداد معبودی

فرداد معبودی

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

یک × 1 =

  • واقعا بد میشه. اگر بره سمت بازیهای چرند بدون داستان، نسل بعد فقط xbox میگیرم. بخصوص که سرویسهاش مثل game pass عالی هستند