اخبار بازی

دلیلی دیگر برای نرفتن به سراغ کنسول Playstation Classic

دلیلی دیگر برای نرفتن به سراغ کنسول Playstation Classic

وی جی مگ: ظاهرا کنسول Playstation Classic نسخه‌های 50Hz مناطق PAL را درون خود جای داده است که نکته جالبی نیست. علاوه‌بر عدم پشتیبانی از بازی‌های جدید پس از عرضه، دلیلی دیگر به دست آمده تا مخاطب به سراغ کنسول Playstation Classic نرود.

به گزارش وی جی مگ، مارک جولیو فرد شناخته انجمن بازی‌های فایتینگ تایید کرد نسخه‌ای از بازی Tekken 3 که او آن را روی Playstation Classic در حال اجرا شدن دیده در اصل نسخه اروپایی برای مناطق PAL بوده که به صورت 50Hz اجرا می‌شود. برخلاف سیستم مناطق PAL که بازی به صورت 50Hz اجرا می‌شود، سیستم مناطق Ntsc مانند آمریکا و ژاپن از نمایش تصاویر به صورت 60Hz برخوردار است. در نتیجه تصاویر به صورت روان‌تر و نرم‌تری اجرا می‌شوند.

رفرش ریت نکته بسیار مهمی در اجرای بازی‌ها محسوب می‌شود. زیرا هنگامی که بازی به صورت 50Hz اجرا می‌شود، در واقع در مقایسه با 60Hz به صورت آهسته‌ترین به اجرا در می‌آید. این موضوع برای تجربه بازی‌های فایتینگ مانند Tekken 3 اذیت‌‌کننده و در عین حال قابل توجه محسوب می‌شود و باعث می‌شود بسیاری از گیمرها خصوصا طرفداران سبک فایتینگ سراغ کنسول Playstation Classic نروند.

جولیو در ادامه تایید کرد این کنسولی که در حال اجرا بازی بوده نسخه آمریکای شمالی بوده. به عبارت دیگر سونی یک نسخه از Playstation Classic برای کل بازار غرب توسعه داده است. حتما برای بسیاری این سوال پیش می‌آید که چرا شرکت سونی نسخه فرعی از اولین کنسول خود را روانه بازار می‌کند. ریجن اصلی احتمالا شامل باندل زبان‌های مختلف است. نسخه آمریکای شمالی شامل دو زبان می‌شود در حالی که نسخه مناطق PAL از 5 زبان پشتیبانی می‌کند. اگرجه امروزه بازی‌ها برای عرضه مناطق مختلف از اکثر زبان‌ها پشتیبانی می‌کنند اما چنین موضوعی در عصر کنسول PS1 چندان مرسوم نبود. کنسول Playstation Classic در تاریخ 3 دسامبر 2018 (12 آذر 97) با قیمت 100 دلار عرضه می‌شود.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

10 − 8 =