اخبار بازی

فروش PlayStation Classic انتظارات را برآورده نکرده

فروش PlayStation Classic انتظارات را برآورده نکرده

وی جی مگ: اگر بخواهیم فروش محصولات در آمازون را به عنوان کیفیت و عمر موفقیت محصولات در نظر بگیریم به این نتیجه می‎‌رسیم که فروش PlayStation Classic انتظارات را برآورده نکرده است.

به گزارش وی جی مگ، در حالی که تنها سه هفته از عرضه این کنسول کلاسیک می‌گذرد اما قیمت آن در آمازون حدود 30 درصد تخفیف خورده و با قیمت 65.95 دلار قابل خریداری است. در یکی از مناطقی که انتظار می‌رفت PlayStation Classic عملکرد مطلوبی از خود برجای بگذارد یعنی ژاپن این کنسول هفته لانچ چندان قدرتمندی را تجربه نکرد و به گفته Media Creates توانست تنها 130 هزار نسخه بفروشد. اگرچه شاید این میزان آمار بدی به نظر نیاید اما اگر آن را با رقیبی هم‌چون SNES Classic مقایسه کنیم، کنسول کلاسیک سونی به میزان کمتر از یک سوم رقیب خود فروش داشته است در نتیجه در ژاپن هم فروش PlayStation Classic انتظارات را برآورده نکرده است.

از طرفی دیگر اگرچه فصل تعطیلات و خرید انتهای سال فرا رسیده اما PlayStation Classic در برخی از فروشگاه‌های بزرگ وضعیت ثابتی داشته است. به طوری که تصاویری جالبی هم از آن منتشر شده. برای مثال در یکی از فروشگاه‌ها بالای قفسه PlayStation Classic عبارت “هر شخص تنها می‌تواند یک واحد بخرد” دیده شده و شخصی با انتشار عکس آن اظهار کرد معنی این عبارت بدین شرح است که “لطفا یک واحد کنسول خریداری کنید”. وضعیت این قفسه‌ها نشان می‌دهد بسیاری از این کنسول‌ها دست نخورده و فروخته نشده باقی مانده است.

آمار منتشر شده از سوی آمازون نشان می‌دهد قیمت PlayStation Classic در این فروشگاه به شدت افت پیدا کرده به طوری که از تاریخ 16 دسامبر با تخفیف 25 درصدی و با قیمت 75 دلار و از یک هفته بعد با قیمت 69 دلار در دسترس قرار گرفته است. مواردی مشابه برای فروشگاه‌های تردپارتی دیگر هم صدق می‌کند

فرداد معبودی

فرداد معبودی

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

1 × 1 =