اخبار بازی

انتشار اطلاعات و تصاویری جدید از PlayStation Classic

انتشار اطلاعات و تصاویری جدید از PlayStation Classic

وی جی مگ: امروز در بلاگ رسمی پلی‌استیشن شرکت سونی اطلاعات و تصاویری جدید از PlayStation Classic به اشتراک گذاشت.

به گزارش وی جی مگ، مدیر رسانه اجتماعی PlayStation یعنی سید شومن جزئیاتی از این کنسول منتشر کرد تا مخاطبین بدانند انتظار چه چیزی را می‌کشند. اولین مورد اشاره شده اندازه این مینی کنسول بود. به طوری که شومن گفت PlayStation Classic می‌تواند در جیب شما هم قرار بگیرد. هم‌چنین در ادامه توضیح داده شد که این کنسول تقریبا از هر نظر شبیه نسخه اصلی کنسول PS1 است.

سپس نوبت به کنترلر آن می‌رسد. PlayStation Classic نسخه بازسازی شده کنترلر اصلی زمان لانچ کنسول را در اختیار دارد که از آنالوگ برخوردار نبود. شومن کنترلر جدید را به عنوان یک “کپی کربنی” توصیف کرد. هم‌چنین اشاره کرد که دکمه‌های جهت‌‌یابی آن احساس بهتری را منتقل می‌کنند. با روشن کردن این کنسول شما به دهه 90 باز خواهید گشت زیرا صفحه استارت‌آپ PS1 به همراه لیستی از بیست بازی که به صورت پیش‌فرض نصب شده در برابر شما قرار می‌گیرد و سال عرضه هر کدام، ناشر و تعداد پلیری که پشتیبانی می‌کند نیز در مقابل هر بازی درج شده است. PlayStation Classic به همراه دو کنترلر منتشر می‌شود و هر شخص می‌تواند پس از تهیه آن به همراه یک دوست یا عضوی از خانواده به تجربه بازی‌های آن مشغول شود.

PlayStation Classic فایل‌های ذخیره را داخل بازی ایجاد می‌کند به طوری که به پلیر اجازه داده می‌شود برای هر بازی 15 فایل ذخیره داشته باشد. هم‌چنین اشاره شد که صفحه مدیریت فایل‌های ذخیره مموری کارت تقریبا به صورت یکسان بازسازی شده است جایی که گیمرها احتمالا قادر خواهند بود فایل‌های ذخیره خود را حذف نمایند.

اگرچه ویژگی‌های زیادی قرار داده شده تا دوران کلاسیک را به تصویر بکشند اما تجربه بازی‌ها بسیار آسان‌تر شده است. در هر جایی که باشید می‌توانید با فشردن دکمه Reset به منو اصلی بازگردید. در این حالت یک قابلیت Resume Point ایجاد می‌شود که به شما اجازه می‌دهد بازی قبلی خود را از هر جایی که رها کردید دوباره ادامه دهید حتی اگر در این میان کار متفاوتی را انجام داده باشید.

دکمه Open کنسول نیز از نوعی کارکرد جدید برای بازی‌هایی که در هنگام عرضه در دو دیسک منتشر می‌شدند بهره‌مند شده است. هنگامی که در بازی به نقاطی برسید که نیازمند تعویض و قرار دادن دیسک دوم بود شما باید دکمه Open را فشار داده تا دیسک به نوعی تعویض شود. در آخر باید به اطلاع‌تان برسانیم بازی‌ها با نسبت تصویر 4:3 اجرا خواهند شد. هم‌چنین گفته شده که برخی از بازی‌ها نسخه اروپایی بوده و برخی دیگر نسخه آمریکایی هستند. با این حال مشخص نشد برای هر بازی کدام نسخه روی PlayStation Classic قرار گرفته است. علاوه‌بر اطلاعات ذکر شده تصاویری جدید از PlayStation Classic هم منتشر شده که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید. این مینی کنسول در تاریخ 3 دسامبر 2018 (12 آذر 97) با قیمت 100 دلار در دسترس قرار می‌گیرد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

دو × یک =