اخبار بازی

سونی فرایند خرید چند استودیو را دنبال می‌کند

سونی فرایند خرید چند استودیو را دنبال می‌کند

وی جی مگ: طبق آگهی‌های شغلی جدید منتشر شده به نظر می‌رسد کمپانی سونی فرایند خرید چند استودیو را دنبال می‌کند.

به گزارش وی جی مگ، شرکت مایکروسافت در سال 2018 به شدت مشغول خریدن استودیو‌های جدید بود به طوری که مجموعا هفت استودیو جدید را خریداری و راه‌اندازی کرد که از میان آن‌ها می‌توان به Playground Games و Ninja Theory  و به تازگی Obsidian اشاره کرد. از طرفی دیگر سونی نه تنها حتی یک استودیو جدید را در سال گذشته خریداری و یا تاسیس نکرد بلکه در سال‌های اخیر تعدادی از آن‌ها را تعطیل کرده است. با این حال باید توجه داشت تعدادی از استودیوهای فرست پارتی سونی مانند ناتی‌داگ، سانتا مونیکا و گوریلا گیمز جز بهترین تیم‌های بازی‌سازی کنونی صنعت ویدئو گیم به شمار می‌آیند.

این مورد اما باعث نشده تا سونی به فکر تقویت توسعه‌دهنده‌های زیرمجموعه خود نیفتد. براساس دو آگهی شغلی جدید منتشر شده در وبسایت LinkedIn این شرکت به دنبال استخدام فردی به عنوان مدیر ارشد توسعه استودیو است. در توضیحات این آگهی شغلی آمده که این شخص همکاری نزدیکی را با تیم مدیریت سونی خواهد داشت و مسئولیت شناسایی فرصت‌های رشد مناسب از طریق خرید تیم‌های حدید را برعهده خواهد داشت. امری که بیان می‌دارد این کمپانی فرایند خرید چند استودیو را در ذهن دارد.

سوالی که اکنون مطرح می‌شود بدین شرح است که سونی خرید و به تصاحب در آوردن چه استودیوهایی را در نظر دارد ؟ در ابتدا توجهات به سمت استودیوهایی نظیر Supermassive Games و یا Quantic Dream معطوف می‌شود که سونی با آن‌ها ارتباط خوبی داشته است. سازندگان Spider-Man یعنی استودیو Insomniac Games هم می‌تواند جز گزینه‌های احتمالی باشد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

چهارده − 11 =