اخبار بازی

درآمد بیشتر PSN نسبت به تمامی تولیدات Nintendo و Microsoft

درآمد بیشتر PSN نسبت به تمامی تولیدات Nintendo و Microsoft

وی جی مگ: در چند روز گذشته سه شرکت سونی، مایکروسافت و نینتندو با انتشار گزارش مالی عملکرد تجاری خود را به نمایش گذاشتند. اکنون بسیاری در حال مقایسه آمار سه شرکت هستند تا ببیند کدام از دیگری برتر بوده است. با این حال اطلاعات به دست آمده از درآمد بیشتر PSN برای سونی نسبت به تمامی محتویاتی که نینتندو و مایکروسافت در سال 2018 تولید کردند خبر می‌دهد.

به گزارش وی جی مگ، دنیل احمد یکی از تحلیل‌گران صنعت بازی در توییتر خود نوشت که کمپانی سونی در سال 2018 تنها از شبکه PSN چیزی حدود 12.5 میلیارد دلار درآمد به دست آورده که از طریق فروش دیجیتال بازی‌ها، هزینه برای محتویات اضافی و سرویس‌های اشتراکی نظیر PS PLus به دست آمده است. این آمار اگرچه در حالت کلی بسیار قابل توجه است اما زمانی چشمگیرتر می‌‌شود که آن را با کمپانی‌های رقیب مقایسه کنیم.

چنان‌چه بخواهیم مقایسه کنیم آمار منتشر شده از درآمد بیشتر PSN برای سونی نسبت به مجموع تمام محتویاتی که نینتندو به صورت دیجیتالی و فیزیکی تولید کرده و مجموع درآمدی که مایکروسافت در بخش گیم خود در سال 2018 به دست آورده (برابر با 11.5 میلیارد دلار) حکایت دارد. بنابراین افزایش روز افزون فروش دیجیتالی، کسب سود از طریق سرویس‌های اشتراکی مانند PS Plus و فروش بیش از 91 میلیون دستگاه کنسول PS4، شرکت سونی توانسته تنها به واسطه شبکه آنلاین خود از سایر رقبا پیشی بگیرد. لازم به ذکر است مجموع درآمد سونی در سال 2018 به رقم 20.7 میلیارد دلار اشاره دارد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

چهار × 2 =