اخبار بازی

عرضه رایگان 1500 دلار بازی در سال 2018 برای کاربرهای PS Plus

عرضه رایگان 1500 دلار بازی در سال 2018 برای کاربرهای PS Plus

وی جی مگ: هر کاربر با پرداخت 60 دلار برای یک سال و یعنی 5 دلار برای یک ماه می‌تواند جز مشترکین Playstation Plus شود. سرویسی که اجازه استفاده از قابلیت‌های آنلاین و تجربه بازی‌های به صورت چندنفره را روی پلتفرم سونی امکان‌پذیر می‌کند. با این حال عرضه چند بازی رایگان در هر ماه برای کاربرهای PS Plus از جمله مزیت‌های دیگر این سرویس است که باعث ذخیره شدن پول زیادی برای گیمرها می‌شود.

به گزارش وی جی مگ، به نقل از Polygon شرکت سونی در سال 2018 تعداد 76 بازی برای مشترکین این سرویس روی سه کنسول PS3، PS4 و PS VITA عرضه کرده و مجموع ارزش این 76 بازی به بیش از 1500 دلار می‌رسد. به عبارت دیگر گیمرها با تهیه اشتراک یک ساله Playstation Plus حدود 1440 دلار برای خود ذخیره کرده‌اند که مبلغ قابل توجهی است. البته باید به این موضوع اشاره داشت بیشتر این بازی‌ها، عناوینی هستند که کاربران هرگز آن‌ها را تهیه نمی‌کنند و یا نهایتا آن‌ها را در مواقع فروش ویژه با تخفیف دریافت می‌کنند. بنابراین ذخیره 1440 اگرچه از نظر محاسباتی درست بوده اما از نظر منطقی کمی گمراه‌گننده است.

از طرفی دیگر در گزارش منتشر شده گفته شد که متوسط امتیاز این 76 بازی به عدد 69.5 اشاره می‌کند. امتیازی که اگرچه عالی نیست اما فاجعه نیز محسوب نمی‌شود. بنابراین به همان میزان که بازی‌های بد برای کاربرهای PS Plus در دسترس قرار گرفته به همان میزان بازی‌های خوب نیز در این سرویس عرضه شده است. لازم به دکر است عرضه رایگان 1500 دلار بازی در سال 2018 از افزایش بیش از 220 دلاری ارزش قیمت بازی‌ها به نسبت سال گذشته حکایت دارد. در مقابل متوسط امتیاز عناوین رایگان امسال 1.8 کمتر از سال گذشته بوده است. موردی که نشان می‌دهد اگرچه ارزش پولی این بازی‌ها بیشتر بوده اما کیفیت آن‌ها به نسبت سال قبل کمتر بوده است.

متوسط قیمت برای بازی‌های عرضه شده در PlayStation Plus هم 19.85 دلار بوده و حدود دو الی سه سال از عرضه این عناوین می‌گذرد. در ماه دسامبر با کیفیت‌ترین بازی‌ها عرضه شده در مقابل در ماه آگوست با ارزش‌ترین بازی‌ها از نظر پولی به قیمت 200 دلار در دسترس قرار گرفته است. از این 76 بازی، 27 مورد آن‌ها 5 الی 10 دلار قیمت داشته، ارزش دو بازی کمتر از 5 دلار بوده و چهار مورد آن‌ها نیز ارزشی بیشتر از 40 دلار داشتند.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

یک × سه =