اخبار بازی

کاهش 57.5 درصدی سود سازندگان Angry Birds

کاهش 57.5 درصدی سود سازندگان Angry Birds

وی جی مگ: آمار جدید مربوط به سود بازی‌ها نشان می‌دهد سازندگان Angry Birds در بخش درآمد عملیاتی خود با کاهش 57.5 درصدی مواجه شده و این میزان از 14.1 میلیون یورو به 6 میلیون یورو به صورت سالیانه افت کرده است.

به گزارش وی جی مگ، در سه‌ماهه قبلی میزان درآمد بازی‌ها با حرکت صعودی خود از 61.3 میلیون یورو به 65.3 میلیون یورو از رشد 6.4 درصدی بهره‌مند شده بودند. این رشد ناشی از هزینه صورت گرفته در بازی می‌شد و توانسته بود 22.9 میلیون یورو سود کسب کند. برای مقایسه این میزان برای سه‌ماهه قبلی به مبلغ 15.1 میلیون یورو اشاره داشت که برابر با یک سوم از کل درآمد شرکت از بازی بود.

میزان هزینه افزایش یافته تاثیر خود را به صورت رشد 44 درصدی درآمد بازی Angry Birds 2 به صورت سالیانه نشان داده است که مقدار سود آن به 29.7 میلیون یورو اشاره دارد. به‌علاوه در حالی که رزرو ناخالص Angry Birds Friends در مقایسه با سه‌ماهه گذشته 11 درصد رشد داشته و هم‌چنین تعداد‌ مچ‌های انجام شده هم در Angry Birds افزایش یافته استودیو فنلاندی Rovio اعتراف کرده است که سود به دست آمده در مقایسه با سایر بازی‌ها کمتر از میزان مورد انتظار آن‌ها بوده است.

مدیر شرکت Rovio یعنی Kati Levoranta اطلاعات به دست آمده را با توضیحاتی همراه کرد. «آمار پلیرهای فعال روزانه و ماهانه نسبت به سه‌ماهه قبلی بهبود پیدا کرده است. همین مورد برای میانگین سود به دست آمده از پلیرهای فعال روزانه هم صدق می‌کند.»

بنابر اعلام سازندگان Angry Birds سود عملیاتی شرکت با سقوط از میزان 10.1 میلیون یورو به 8.7 میلیون یورو با کاهش 13.9 درصدی همراه شده. درآمد گروهی با کاهش 16.7 درصدی از 86.2 میلیون یورو به 71.8 میلیون یورو رسیده است. درآمد ناشی از حق امتیاز و لایسنس هم 73.8 درصد افت کرده و از 24.9 میلیون یورو به 6.5 میلیون یورو رسیده است.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

12 + 13 =