اخبار بازی

توقف تولید PS Vita در سال 2019

توقف تولید PS Vita در سال 2019

وی جی مگ: در حالی که طرفداران PS Vita مشتاقانه این کنسول دستی را حمایت می‌کنند اما به نظر می‌رسد عمر این کنسول به سرانجام خود رسیده است. معاون ارشد سونی در گفتگوی جدید خود از توقف تولید PS Vita در سال 2019 خبر داد.

به گزارش وی جی مگ، هیرویوکی اودا در مصاحبه با نشریه فامیتسو اظهار کرد تولید PS Vita تا سال 2019 در ژاپن ادامه می‌یابد و پس از آن ساخت و عرضه این کنسول دستی خاتمه پیدا می‌کند. با توجه به این که ژاپن بزرگ‌ترین بازار کنسول دستی سونی به شمار می‌رود توقف تولید PS Vita در این ناحیه عملا مهر تایید برای به اتمام رسیدن طول عمر این کنسول محسوب می‌شود.

در حالی که Playstation Vita هرگز نتوانست در بازار به جایگاه محبوبیت و ارزشمندی Nintendo 3DS و PSP به دلیل در اختیار نداشتن عناوین انحصاری دست پیدا کند اما هم‌چنان توسط توسعه‌دهندگان مستقل و ژاپنی مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد و پس از هفت سال حضور در بازار، سال آینده به کار خود خاتمه می‌دهد.

لازم به ذکر است چنان‌چه منتظر نسخه بعدی کنسول دستی سونی بودید ناامید خواهد شد که بدانید سونی هیچ برنامه‌‌ای برای عرضه دنباله‌ای برای PS Vita ندارد. البته به گفته اودا امکان تغییر این برنامه وجود خواهد داشت. فروش ضعیف PS Vita، تسلط Nintendo Switch و اسمارت‌فون‌ها بر بازار از جمله دلایلی است که ممکن است باعث شوند سونی به دنبال ساخت یک کنسول دستی جدید نرود.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

11 − 10 =