اخبار بازی

لقب پرفرش‌ترین کنسول بریتانیا در سال 2018 به PS4 رسید

لقب پرفرش‌ترین کنسول بریتانیا در سال 2018 به PS4 رسید

وی جی مگ: لقب پرفرش‌ترین کنسول بریتانیا در سال 2018 به PS4 رسید. این مورد جای تعجبی نداشته زیرا این کنسول پنج سال پس از عرضه هم‌چنان عملکرد قدرتمند خود را به لطف ساخت و عرضه بازی‌های انحصاری باکیفیت حفظ کرده است.

به گزارش وی جی مگ، به نقل از اطلاعات منتشر شده توسط وبسایت GamesIndustry علاوه‌بر رسیدن لقب پرفرش‌ترین کنسول بریتانیا در سال 2018 به PS4 مشخص شد فروش کنسول نسل هشتمی سونی با رشد سالیانه همراه شده و در بریتانیا بیش از یک میلیون واحد به فروش رسانده است.

پس از آن کنسول Xbox One در مکان دوم جای گرفته با این حال Nintendo Switch سریع‌ترین و بیشترین رشد فروش را داشته است به طوری که آمار منتشر شده از افزایش 20 درصدی فروش آن در سال 2018 در بریتانیا حکایت دارند. به گفته GamesIndustry در سال 2018 کنسول هیبریدی نینتندو حدود 2.5 میلیون واحد در بریتانیا فروخته است که رقم بسیار بالاتری را به نسبت سال 2017 نشان می‌دهد.

از طرفی دیگر فروش بازی‌های فیزیکی در سال گذشته در بریتانیا افت کرده و با کاهش درآمد 2.8 درصدی مواجه شده است. تعداد واحد بازی‌های فروخته شده نیز 7.1 درصد ریزش داشته. کاهش درآمد حاصل از فروش بازی به واسطه قیمت زیاد بازی‌های کنسول Switch و عدم کاهش قیمت آن توضیح پذیر است. لازم به ذکر است Switch تنها کنسولی است که فروش بازی‌های آن در سال گذشته با افزایش سالیانه مواجه شده.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

ده − دو =