اخبار بازی

تنها 16 درصد بازیساز مشغول توسعه برای نسل آینده هستند

تنها 16 درصد بازیساز مشغول توسعه برای نسل آینده هستند

وی جی مگ: نسل بعد کنسول‌های خانگی حداکثر در سال 2020 یا 2021 از راه می‌رسند. همین مسئله باعث می‌شود تصور کنیم بخش عمده‌ای از توسعه‌دهندگان مشغول ساخت بازی و توسعه برای نسل آینده هستند. با این حال براساس گزارشی که از میان 4 هزار بازیساز در GDC به دست آمده مشخص شد تنها 16 درصد مشغول ساخت آثارشان برای نسل بعدی کنسول‌ها هستند.

به گزارش وی جی مگ، نکته قابل توجه بدین شرح است سازندگانی که به صورت اختصاصی در حال ساخت بازی برای نسل بعد هستند کمتر از میزان اشاره شده است. میزان 16 درصدی که در بالا به آن اشاره شد هم شامل سازندگانی می‌شود که تنها در حال ساخت بازی برای نسل بعد هستند و هم شامل آن‌‌هایی می‌شود که آثارشان به صورت Cross-Gen یعنی هم برای نسل فعلی و هم برای نسل آینده ساخته و عرضه می‌شود. بازیسازهای گروه اول 2 درصد از 16 درصد اشاره شده را تشکیل می‌دهند.

37 درصد توسعه‌دهندگان اظهار کردند که در حال حاضر نمی‌دانند بازی‌های در حال ساخت‌شان روی چه پلتفرم‌هایی منتشر خواهد شد. در این میان 46 درصد تولیدکنندگان به صورت اختصاصی مشغول تولید عناوین مختلف برای نسل فعلی هستند.

از میان دو درصد سازندگانی که به صورت اختصاصی مشغول توسعه برای نسل آینده هستند میزان قابل توجهی از آن‌ها به استودیوهای فرست‌پارتی سونی و مایکروسافت مربوط می‌شود. پیش از این می‌دانستیم که استودیوهایی مانند Guerrilla Games، Sony Santa Monica و شاید حتی Insomnic برای سونی و Playground Games برای مایکروسافت مشغول ساخت بازی جدید هستند.

عناوین مالتی‌پلتفرم دیگر مانند The Elder Scrolls 6 و Starfield هم وجود دارند که برای نسل بعد حاضر می‌شوند. Dragon Age 4 از شرکت EA و پروژه معرفی نشده Square Enix از دیگر مثال‌های این زمینه هستند. لازم به ذکر است برخی بازی‌هایی هم‌چون Death Stranding ،Halo Infinite و The Last of Us Part 2 به احتمال فراوان برای کنسول‌های نسل بعدی عرضه نیز خواهند شد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

16 + بیست =