اخبار بازی

شایعه: پشتیبانی PS5 از تمامی بازی‌های خانواده Playstation

شایعه: پشتیبانی PS5 از تمامی بازی‌های خانواده Playstation

وی جی مگ: این روز‌ها مبحث Backward Compatibility و پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل کنسول‌ها به مورد داغی تبدیل شده است. در حالی که پیش از این عنوان شده بود کنسول نسل بعدی سونی به صورت قطعی حداقل از بازی‌های PS4 پشتیبانی می‌کند اکنون امتیاز ثبت اختراعی لو رفته که بیان می‌دارد PS5 قادر است از تمامی بازی‌های خانواده Playstation پشتیبانی کند.

به گزارش وی جی مگ، پیش از این نویسندگان دیجیتال فاندری تاکید کرده بودند PS5 مسلما می‌تواند بازی‌ها کنسول نسل قبلی خود را اجرا کند. اکنون حق ثبت اختراع جدیدی از سوی شرکت سونی و توسط مارک سرنی به عنوان یکی از مولف‌های آن به ثبت رسیده است. این حق امتیاز باز هم در خصوص پشتیبانی PS5 از Backward Compatibility است با این تفاوت که این بار تنها محدود به بازی‌های کنسول PS4 نمی‌شود.

این اختراع در تاریخ 31 ژاویه توسط شعبه ژاپن سونی به ثبت رسیده است. اگرچه موضوع این ثبت اختراع در حالت کلی می‌تواند توجه هر کسی را جلب نماید اما این حق اختراع از الگوریتمی استفاده می‌کند که می‌تواند با شناسایی که برنامه آن را برای اجرا روی پلتفرمی دیگر تفسیر و ترجمه نماید.

هدف از این ثبت اختراع یک برنامه‌ای است که می‌تواند روی پلتفرم جدید اجرا شود که در این جا پلتفرم مورد بحث کنسول PS5 است. این برنامه به CPU اجازه می‌دهد کد بازی‌های قدیمی را شبیه‌سازی کرده و به صورت همان حالت قبلی روی سخت‌افزاری متفاوت اجرا کند. بدین ترتیب پشتیبانی از تمامی بازی‌های خانواده Playstation توسط PS5 امکان‌پذیر خواهد شد. همان‎‌طور که گفته شد این ثبت اختراع متفاوت از گزارش‌های قبلی است که بیان می‌کردند بازی‌های ریمستر شده کنسول نسل قبلی سونی روی PS5 اجرا می‌شوند.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

سه + هشت =