اخبار بازی

کنسول PS5 از بازی‌های PS4 پشتیبانی می‌کند

کنسول PS5 از بازی‌های PS4 پشتیبانی می‌کند

وی جی مگ: به گفته دیجتال فاندری نسل بعدی کنسول خانگی سونی قطعا دارای قابلیت Backward Compatibility خواهد بود. می‌توان نتیجه گرفت کنسول PS5 از بازی‌های PS4 پشتیبانی می‌کند.

به گزارش وی جی مگ، شایعات این موضوع هنگامی کلید خورد که یک ثبت اختراع مربوط به شرکت سونی لو رفت و در آن به چگونگی شبیه‌سازی و اجرا بازی‌ کنسول‌های قدیمی توسط این کمپانی پرداخته شده بود. دیجیتال فاندری به تازگی ویدئویی منتشر کرده و در آن پیرامون شایعات و تمامی مواردی که تاکنون از کنسول‌های نسل بعدی می‌دانیم صحبت کرده است. به گفته این مرجع هر دو کمپانی سونی و مایکروسافت کیت توسعه کنسول‌های نسل بعدی‌شان را برای توسعه‌دهندگان ارسال کرده‌اند.

مشخصات سخت‌افزاری که تاکنون از این کنسول‌ها فاش شده اکثرا اشتباه بوده با این حال برخی از آن‌ها هم ممکن است صحیح باشند. لازم به ذکر است کیت توسعه این کنسول‌ها تا زمان عرضه به صورت محصول نهایی ممکن است با تغییرات جزئی همراه شود. قابلیت Backward compatibility هم‌چنان یک سوال اساسی بوده که به خصوص پیرامون کنسول نسل بعدی سونی وجود دارد. با این حال نویسنده دیجیتال فاندری معتقد است این کنسول به طور حتم دیر یا زود از این قابلیت برخوردار می‌شود و براساس آن شاهد پشتیبانی PS5 از بازی‌های PS4 خواهیم بود. مشخص نیست آیا قابلیت روی PS5 از کنسول‌های قدیمی سونی هم پشتیبانی می‌کند یا تنها به PS4 محدود می‌شود.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

16 − پنج =