اخبار بازی

روایت سازندگان بازی Red Dead Redemption 2 از پیشرفت هوش مصنوعی

روایت سازندگان بازی Red Dead Redemption 2 از پیشرفت هوش مصنوعی

وی جی مگ: بازی Red Dead Redemption 2 در عمل اولین پروژه Rockstar Games است که به صورت اختصاصی برای پلتفرم‌های فعلی ساخته شده و می‌توان گفت که بازی قبلی آنها یعنی GTA 5 به خصوص در زمینه هوش مصنوعی متعلق به نسل گذشته بود. در همین رابطه سازندگان بازی Red Dead Redemption 2 از پیشرفت هوش مصنوعی در صنعت بازی و به خصوص ساخته خودشان گفته‌اند که در ادامه بخش‌هایی از آن را مرور می‌کنیم.

به گزارش وی جی مگ، یکی از سازندگان این بازی درباره اتفاقاتی که تنها برای شخصیت اصلی یعنی آرتور مورگان رخ می‌دهد، توضیح داده و به این نکته اشاره کرده که عملا چیزی که باعث می‌شود این شخصیت و تاثیرگذاری آن در محیط شکل گیرد با استفاده از سخت‌افزار PS3 و Xbox 360 امکان‌پذیر نبود.

در ادامه توضیحات منتشر شده، سازندگان بازی به این نکته اشاره کرده‌اند که GTA 5 ترکیبی پیچیده از انیمیشن، دیالوگ و هوش مصنوعی بود که که نمی‌شد آن را با دوری از خطر شکست، پیشرفت داد. یکی از اعضای Rockstar Games می‌گوید، توسعه GTA 5‌ برای پلتفرم‌های این نسل باعث شد که تیم سازنده دید خوبی نسبت به شرایط سخت‌افزار جدید پیدا کرده و همین موضوع اصلی‌ترین دلیلی است که باعث شده بازی Red Dead Redemption 2 از پیشرفت هوش مصنوعی به شکل قابل توجهی بهره‌مند شود.

یکی دیگر از اعضای Rockstar Games توضیح داده که «بازی‌های GTA 5 و Red Dead Redemption 2 از جهات مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. شما در زمینه هوش منصوعی GTA 5 باید انسان‌هایی را طراحی کنید که در سطح شهر حرکت می‌کند اما اینجا باید هوش مصنوعی و جمعیت را به شکل دیگری در نقاط مختلف بازی از جمله شهرها قرار دهید. با توجه به زیاد بودن تعداد شخصیت‌های غیر قابل بازی در GTA 5، عملا گیمر نمی‌تواند به رفتار جزئی آنها دقت کند اما اینجا تعداد کاهش یافته و باید جزئیات و رفتارهای بیشتری برای هرکدام از آنها طراحی شود.»

محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

یک × سه =