اخبار بازی

در ابتدا بازی Resident Evil 2 Remake به صورت اول شخص بود

در ابتدا بازی Resident Evil 2 Remake به صورت اول شخص بود

وی جی مگ: در ابتدا بازی Resident Evil 2 Remake به صورت اول شخص یا به همراه دوربین ثابت طراحی شده بود اما سرانجام خوشبختانه شرکت کپکام تصمیمی برخلاف هر دو ایده مطرح شده گرفت.

به گزارش وی جی مگ، همان‌طور که می‌دانید Resident Evil 2 محصول سال 1998 یکی از بهترین بازی‌های ژانر ترسناک به شمار می‌آید که البته به مانند بسیاری از عناوین قدیمی مشکلات خاص خود را داشت. کنترل سخت و دوربین ثابت از جمله موارد این اشکالات بودند. تمامی این موارد با توجه به استانداردهای بازی‌های مدرن کنار گذاشته شده اما ظاهر شرکت کپکام هم‌چنان قصد داشته از آن‌ها برای Resident Evil 2 Remake استفاده نماید. البته کنار گذاشته شدن این مکانیک‌های قدیمی تنها به بازی‌های دیگر مدرن اختصاص پیدا نمی‌کند و خود این سری هم با Resident Evil 4 که دوربین پشت شانه و کنترل سنتی عناوین سوم شخص را اضافه کرد فاصله گرفت. سال گذشته نیز شرکت کپکام با عرضه Resident Evil 7 تمامی فرمول‌های این سری را بهم ریخت و بازی مذکور را به صورت اول شخص منتشر کرد. موردی که البته توسط عده‌ای با استقبال گرمی همراه شد و توسط عده‌ای دیگر نیز چندان مورد استقبال واقع نشد.

اکنون به گفته مدیر بخش اروپا شرکت کپکام یعنی استوارت ترنر، تیم سازنده در ابتدا بازی Resident Evil 2 Remake به صورت اول شخص یا با کنترل قدیمی و دوربین ثابت طراحی کرده بود و مدتی را صرف اعمال تغییراتی در فرمول کلی بازی کرده و آن را بهم ریخته بود. «بحثی در میان ما مبنی بر این که آیا می‌توان بازی ساخت که در آن همه‌ چیز برای هر مخاطبی باشد.» ترنر در مصاحبه با GamesIndustry ادامه داد «برای افرادی که همان دوربین قدیمی ثابت و کنترل سخت گذشته را می‌خواهند آیا می‌توان چنین کاری برای آن‌ها انجام داد؟

اما اکنون دنیا رو به جلو رفته و این پلیرها نیز تغییر کرده‌اند. و اگر ما تصمیم می‌گرفتیم مکانیک‌های قدیمی را در بازی معرفی کنیم، ممکن بود طرفداران پس از تجربه بازی به این نتیجه برسند که این بازی، آن چیزی نبود که انتظارش را می‌کشیدند. به هر حال ما گزینه‌های مختلفی را در هنگام پروسه تولید بازی امتحان کردیم. حالت اول شخص، دوربین ثابت و کنترل قدیمی را امتحان کردیم و متوجه شدیم نحوه‌ای که بازی اکنون با دوربین سوم شخص طراحی شده نتیجه بهتری می‌دهد.»

عنوان Resident Evil 2 Remake در تاریخ 25 ژانویه 2019 (5 بهمن 97) برای پلتفرم‌های XBOX ONE، PS4 و PC عرضه می‌شود.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

7 − دو =