اخبار بازی

بیل گیتس چه نقشی در زمان شکست Dreamcast ایفا کرد ؟

بیل گیتس چه نقشی در زمان شکست Dreamcast ایفا کرد ؟

وی جی مگ: دهه 2000 یکی از دوران جالب و مهیج ویدئوگیم محسوب می‌شد. مایکروسافت با عرضه Xbox برای اولین بار پا به عرصه کنسول‌های خانگی بازی گذاشته بود و نینتندو و سونی نیز هر کدام با کنسول‌های GameCube و PS2 بازار قدرتمندی در اختیار داشتند. در عین حال همین سال‌ها مصادف با عرضه Dreamcast، آخرین کنسول شرکت سگا بود. از زمان شکست Dreamcast کمپانی سگا دیگر به سراغ تولید کنسول‌های خانگی نرفت و تنها به یک کمپانی بازی‌ساز ترد پارتی تبدیل شد.

به گزارش وی جی مگ، به تازگی داستانی جالب در خصوص آخرین تلاش‌های سگا برای زنده نگه داشتن آخرین کنسول خود در بازار در وبسایت Reddit به اشتراک گذاشته شده است. این داستان از این قرار است که مدیر وقت شرکت سگا یعنی ایسائو اکاوا چندین بار به یکی از موسس‌های اصلی شرکت مایکروسافت یعنی بیل گیتس مراجعه کرد به این دلیل که تنها از او یک درخواست ساده داشت. اوکاوا امیدوار بود که در Xbox یا به صورت فیزیکی تغییر و اصلاحاتی انجام شود و یا به‌روزرسانی برای آن منتشر شود که بتواند بازی‌های کنسول Dreamcast را اجرا نماید و از این طریق طرفداران سگا بتوانند به تجربه عناوین آنلاین نظیر Phantasy Star Online ادامه دهند.

این درخواست، ایده هوشمندانه‌ای بود که باعث تقویت فروش کنسول مایکروسافت در مقابل GameCube و PS2 می‌شد و مخاطبین جدیدی را نیز برای Xbox به وجود می‌آورد. به‌علاوه شرکت مایکروسافت می‌توانست از طریق این معامله با سگا، سهمی از فروش بازی‌های Dreamcast روی کنسول خود به دست بیاورد. در نهایت اما بیل گیتس با این درخواست موافقت نکرد تا زمان شکست Dreamcast به صورت کامل فرا برسد و هم‌چنین سگا به یک کمپانی صرفا بازی‌ساز ترد پارتی تبدیل شود. گفته می‌شود بعد از این ماجرا اکاوا با پرداخت مبلغی معدل 700 میلیون دلار توانست از ورشکستی شرکت سگا جلوگیری کند.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

3 + بیست =