اخبار بازی

Sony درحال کار برروی یک دستیار صوتی برای PlayStation است

Sony درحال کار برروی یک دستیار صوتی برای PlayStation است 1

طبق توییت کاربری با یوزر ZhugeEX، شرکت Sony در ماه مارچ امسال یک گواهی ثبت اختراع برای سیستم دستیار صوتی پیشرفته مخصوص کنسول های PlayStation، به ثبت رسانده است. طبق اطلاعات منتشر شده، این گواهی، تنها حدود دو روز پیش، بصورت عمومی منتشر گردید.

طبق تصاویری که از ایده های اولیه‌ی این سیستم منتشر شده است، پلیر قادر خواهد بود تا از این دستیار صوتی درهنگام بازی کردن سوال هایی مرتبط با عنوانی که درحال بازی کردن است، بپرسد و این دستیار، پاسخ پلیر را خواهد داد.

به عنوان مثال اگر کسی دربازی Horizon Zero Dawn سوال کند که نزدیک ترین منبع بازیابی سلامتی یا health، کجاست؟ دستیار صوتی وارد عمل شده و منطقه‌ی مورد نظر را در نقشه‌ی بازی به او نشان می‌دهد. همچنین تصاویری از این سیستم برای بازی Skyrim نیز وجود دارد که مثلا طریقه‌ی مبارزه با اژدهای Mirmulnir و یا پیدا کردن آیتم های مختلف در بازی را توضیح می‌دهد.

همچنین بنظر می‌رسد که این سیستم از طریق اتصال به موبایل و ارسال و دریافت اطلاعات به آن، کار خواهد کرد. شما قادر خواهید بود تا با تایپ کردن و یا صحبت مستقیم با این سیستم از طریق موبایل خود، اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.

لازم به ذکر است که PS4 حتی همین حالا نیز دارای قابلیت تشخیص صدا و انجام فرمان های محدودی در سیستم می‌باشد. باید دید با اضافه شدن این سیستم جدید، چه پتانسیل های جدیدی به بازی ها اضافه خواهند شد.

برگرفته شده از: DualShockers

نیما هاشمی

نیما هاشمی

6 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

3 + 9 =

  • میثم یه سوال
    واقعا ادم شاخ در میاره!
    نظرت راجب کسی که messenger (که به نظر من خداییش شاهکار بود) رو بازی کرده و بهش 0 می ده چیه؟! یه سرچ تو گوگل بزن تا متوجه بشی! ضدنقد تلو کم بود اینم اضافه شد. خب مشخصه که سازنده ها هم مجاب میشن اشغال بسازن با این بازخورد ها تا نظرات بهتری رو دریافت کنن. واقعا به نظرم بهتره بعضی ها نظرشون رو برا خودشون نگه دارن… متاسفم برای بعضی از منتقدای بازی کشورمون.

    • https://en.wikipedia.org/wiki/The_Messenger_(2018_video_game)

      منظورت اینه؟ اگر منظورت اینه من بازیش نکردم ولی با بررسی جزئی و تریلرهاییی که دیدیم فکر میکنم در بدترین حالت 4 از 10 بگیره. حالا اینکه یکی بهش 0 بده نظری ندارم. یکی از وظایف سردبیر اینه که دلیل جویا بشه و با نویسنده صحبت کنه . نمیدونم. نظری ندارم.

      • اره همین شاهکارو میگم
        البته الان که سرچ کردم فهمیدم تو گوگل وقتی فهرست میشه, 3.5 ستاره از پنج گرفته اما تو سایت 0 !!! بازم کمه 3.5 از 5 هم. نمی دونم شاید اما بهتر باشه بازیا رو به کسی بدن بررسی که متنفر نباشه ازش.

      • اگه اشکالی نداره من هم یه سری نکته به نظرت اضافه کنم:
        1-برای سازنده ها،نظر منتقدها و خریدار ها تو کم ترین درجه اهمیت قرار داره.تننها چیزی که مهمه فروشه.همین الان FIFA 20 با وجود داشتن نمرات پایین تر نسبت به رقیب اصلیش(هم از سمت هوادار ها و هم از سمت منتقد ها)،پرفروش ترین بازی هفته بریتانیا شده.خوب تا وقتی که این فرمول جواب میده چه نیازی به تغییر هست؟
        2-درمورد messenger : کاملا مشخصه که بازی تحت تاثیر Deadcells ساخته شده و حتی تو طراحی بعضی دشمن ها عیناً از روی Deadcells کپی کرده.شاید کمی زیاده روی باشه اما به نظرم همچین بازی ای ارزش نقد شدن هم نداره!(امیدوارم از این حرفم ناراحت نشی و نگی نظرت رو برای خودت نگه دار!)
        3-کاش غیرمستقیم آدرس میدادید تا نقدی که میگید رو میخوندیم.اماشخصا با نمره دادن به بازی مخالفم.صفر دادن که واقعا بی انصافیه اما بعضی ها هم از اون ور بوم میافتند.یادمه بعضی از منتقد ها به Uncharted2 از ده نمره یازده داده بودنند.
        4-قرار نیست همه سلیقه ها یک شکل باشه.همین آقا میثم خودمون اگر اشتباه نکنم اصلا از TLoZ:Breath of the Wild خوشش نیومده.اگر قرار باشه بخوایم به کسی به خاطر نظر متفاوتش حمله کنیم که دیگه کسی جرات مخالفت و انتقاد پیدا نمیکنه.اگر اشتباه نکنم PeterDuck(منتقد Gamespot) از The Last of Us خوشش نیومده بود و به بازی 8 از ده داده بود.انقدر به بنده خدا فشار آوردند که مجبور شد نمره اش رو عوض کنه و به بازی 9 بده.
        ممنون از توجهت.

      • کاملا درست میگی.
        در مورد zelda من از بازی خوشم نیومده بود ولی منکر بزرگی و خوب بودنش نشدم هیچ وقت. من گفتم GOTY ارزشش رو نداره و نمره بهش بالاتر از 7 و نیم 8 نمیدم. این دو مقوله خیلی فرق داره.
        البته که دقیقا درست گفتی. اگر قرار باشه کسی انتقاد نکنه که اصن فایده ای نداره.

      • من نگفتم همه افراد رو کره زمین برن نظرشون رو نگه دارن برا خودشون، ولی بعضیا کلا دوست ندارن نکات مثبت یه بازی رو ببینن واقعا. طرف یه جور کوبونده بازی رو هر کی ندونه فکر می کنه طرف بیماری ای چیزی داره (با عرض پوزش نسبت به نویسنده اون نقد که مشخص نیست چرا وقتی تو گوگل میاد نمره داره نقدش اما تو سایت صفر گرفته!!!)
        .اگر قرار باشه بخوایم به کسی به خاطر نظر متفاوتش حمله کنیم که دیگه کسی جرات مخالفت و انتقاد پیدا نمیکنه
        این جمله هم شدیدا منظقیه و شکی توش نیست، من مشکلم با اینه که بعضی ها منطق عجیبی دارن برای بررسی بازی ها که از نظر من حداقل منطق شون قابل قبول نیست و مشکل من هم همینه نه چیز دیگه
        اینکه طرف بخواد بخاطر سینمایی بودن بازی خفنی مث تلو بازی رو زیر سوال ببره از این جهت مسخرس که این بازی مخاطب خاص خودش رو داره و برای افرادی که دنبال گیم پلی هستند یکسره ساخته نشده. یادمه خیلی ها جلوی متال گیر گارد می گرفتن که چرا اینقدر فیلم داره، یکی هم نبود به اینا بگه شما که فیلم نمیخوای برو بازیای دیگه رو بازی کن کسی جلوتو نگرفته که!