اخبار بازی

سونی به سراغ نسل بعدی کنسول‌های دستی می‌رود ؟

سونی به سراغ نسل بعدی کنسول‌های دستی می‌رود ؟

وی جی مگ: مدت‌هاست که سونی رسما اعلام کرده دیگر از کنسول دستی خود یعنی PS Vita پشتیبانی نمی‌کند و این کار را در سال آینده میلادی به صورت رسمی انجام می‌دهد و پرونده پلتفرم همراه خود را می‌بندد. با این حال به تازگی پتنتی از سوی این کمپانی ثبت شده که شاید نشان دهد سونی به سراغ نسل بعدی کنسول‌های دستی می‌رود.

به گزارش وی جی مگ، کمپانی ژاپنی در نوامبر سال 2017 درخواست ثبت یک پتنت را برای نسل جدید کارتریج بازی ثبت کرد و نهایتا این امتیاز ماه گذشته ثبت رسمی شده. جزئیات پتنت مورد نظر هرچند به هیچ کنسول خاصی اشاره ندارد اما می‌توان انتظار داشت که با توجه به این موضوع سونی به سراغ نسل بعدی کنسول‌های دستی برود.

در شرایطی که بسیاری انتظار داشتند با پیشرفت تکنولوژی PS Vita موفق به پوشش ضعف‌های PSP شود اما این اتفاق به واسطه پشتیبانی ضعیف بازی محقق نشد و پلتفرم دستی دوم سونی در مقابل حریف خود از نینتندو و البته تلفن‌های هوشمند موفق به کسب دستاوردی نشد.

هرچند برخی منابع اعتقاد دارند که کارتریج مورد نظر به PS5 ارتباط دارد اما بعید است که آنها هزینه اندک تکثیر بلوری را با کارتریج‌های گران‌تر جایگزین کنند. با توجه به این موضوع می‌توان انتظار داشت که اگر در آینده سونی به سراغ نسل بعدی کنسول‌های دستی برود از این کارتریج‌های جدید برای آن استفاده کند.

سونی به سراغ نسل بعدی کنسول‌های دستی می‌رود ؟ 1

برچسب‌هاPS Vita psp PSP 2 sony سونی
محمد طالبیان

محمد طالبیان

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

هفت − 4 =