اخبار بازی

سونی علاقه‌ای به قابلیت Cross Play ندارد

سونی علاقه‌ای به قابلیت Cross Play ندارد

وی جی مگ: به تازگی مدیر اجرایی شرکت سازنده Playstation آقای کنیچیرو یوشیدا توضیحاتی در خصوص این که چرا شرکت سونی علاقه‌ای به قابلیت Cross Play ندارد ارائه کرده است.

به گزارش وی جی مگ، در طول همایش تکنولوژی IFA در شهر برلین، یوشیدا درباره قابلیت Cross Play و فرصت ایجاد آن روی کنسول PS4 صحبت کرد. «در رابطه با Cross Play یا بازی میان‌پلتفرمی، همواره طرز فکر ما بدین گونه بوده که پلتفرم Playstation بهترین مکان برای بازی کردن است. همین مورد برای بازی هم‌چون Fortnite صدق می‌کند. تجربه بازی روی کنسول PS4 بهترین تجربه را برای کاربران به همراه دارد. این عقیده ما است. با این حال اخیرا ما قابلیت بازی میان‌پلتفرمی را برای برخی از بازی‌ها بین PS4 و PC برقرار کردیم. این تصمیم نیز به منظور ارائه بهترین تجربه برای کاربران صورت گرفته است.»

صادر نشدن اجازه قابلیت بازی میان‌پلتفرمی از سوی سونی برای بخش چندنفره عناوین مختلف بین کنسول PS4 و کنسول شرکت‌های رقیب یعنی مایکروسافت و نینتندو، خشم بسیاری از کاربران و حتی بازیسازها را برانگیخته است. دو شرکت مایکروسافت و نینتندو هیچ مشکلی با این موضوع نداشته و پیش از این اجازه این قابلیت را برای بازی‌هایی هم‌چون Fortnite و Minecraft صادر کرده‌اند. محبوبیت ساخته بتل رویال Epic Games نیز حواشی مربوط به این موضوع و برقراری Cross Play بین PS4 و XBOX ONE یا سایر پلتفرم‌ها را افزایش داده است. با این حال سونی علاقه‌ای به قابلیت Cross Play از خود نشان نداده و برقراری آن را تنها میان پلتفرم خود و پلتفرم PC و گوشی‌های هوشمند محدود کرده است.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

18 − 11 =