اخبار بازی

لقب پرفروش‌ترین بازی آمازون در سال 2018 به Super Smash Bros. Ultimate رسید

لقب پرفروش‌ترین بازی آمازون در سال 2018 به Super Smash Bros. Ultimate رسید

وی جی مگ: تا بدین لحظه از سال 2018 شاهد عرضه بازی‌های بزرگی هم‌چون Far Cry 5، God of War، Dragon Ball Fighterz، Monster Hunter World و .. بودیم. با این حال لقب پرفروش‌ترین بازی آمازون در سال 2018 به Super Smash Bros. Ultimate رسیده که حتی تاکنون منتشر نشده است.

به گزارش وی جی مگ، همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید این مورد به لطف میزان پیش‌فروش‌های بازی صورت گرفته و بدین ترتیب بازی انحصاری کنسول Nintendo Switch که در ماه دسامبر منتشر می‌شود از تمامی عناوین ذکر شده در بالا فروش بیشتری در آمازون داشته است. این نکته ترکیبی از میزان بزرگ بودن، منحصر به فرد بودن و تشنگی هواداران برای Super Smash Bros را نشان می‌دهد. سال گذشته دو بازی Super Mario Odyssey و The Legend of Zelda: Breath of the Wild انتشار یافتند اما امسال اوضاع عناوین فرست‌پارتی نینتندو چندان شلوغ و داغ نبوده و تنها یک بازی Mario Tennis Aces منتشر شده است. به راحتی می‌توان متصور شد که Super Smash Bros در تعطیلات آخر سال به فروش کنسول هیبریدی نینتندو نیز کمک خواهد کرد.

البته درباره اختصاص یافتن لقب پرفروش‌ترین بازی آمازون در سال 2018 به Super Smash Bros. Ultimate به چند نکته باید توجه کرد. اول این که آمازون فروش هر بازی را روی هر پلتفرم به صورت جداگانه محاسبه می‌کند. بنابراین روی دو کنسول Xbox One و PS4 بازی Far Cry 5 احتمالا فروش بیشتری به نسبت Ultimate داشته باشد. اما به صورت جداگانه این طور نبوده و از همین جهت Super Smash Bros. Ultimate فروش بیشتری داشته است. دلیل دوم بدین شرح است که آمازون در حالی که نمی‌تواند کل فروش بازی در بازار را ارائه کند با این حال یکی از بزرگ‌ترین فروشندگان این حوزه محسوب شده و می‌تواند مقیاس کوچکی از چگونگی عملکرد یک بازی را نشان دهد. دلیل آخر نیز از این قرار است که معمولا لیست پرفروش‌ترین بازی‌ها به عناوین اختصاصی گرایش پیدا می‌کنند. به همین دلیل تمامی آمار فروش‌ها روی یک نسخه از بازی تمرکز می‌کند.

عنوان Super Smash Bros. Ultimate به صورت انحصاری برای کنسول Nintendo Switch در حال توسعه بوده و در تاریخ 4 دسامبر 2018 (13 آذر 97) عرضه می‌شود.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

یک × دو =