اخبار بازی

پایان مشکلات نویسنده The Witcher با CD Projekt RED

پایان مشکلات نویسنده The Witcher با CD Projekt RED

وی جی مگ: ظاهرا اختلافات و مشکلات نویسنده The Witcher با استودیو CD Projekt RED حل و فصل شده است و این دو برای حل اختلافات موجود به توافق رسیدند.

به گزارش وی جی مگ،  سال گذشته بود که آندژی ساپکوفسکی نویسنده مجموعه کتاب‌های The Witcher از CD Projekt RED طلب پول بیشتری برای خریداری حق امتیاز این مجموعه کرد. این در حالی است که کمپانی CD Projekt پیش از این حقوق مربوط به استفاده از سری The Witcher را به طور کامل از ساپکوفسکی خریداری کرده بود. با این حال نویسنده کتاب هرگز فکر نمی‌کرد این مجموعه به چنین موفقیتی دست پیدا کند و پس از افزایش محبوبیت بازی‌های The Witcher، متوجه شد امتیاز این سری را با قیمتی اندکی به سازندگان بازی آن فروخته و از همین رو خواستار دریافت پول بیشتری شد.

در حالی که CD Projekt RED در ابتدا مدعی شده بود ادعای ساپکوفسکی بی‌اساس بوده اما ظاهرا اکنون آن‌ها تصمیم گرفتند سهم بیشتری را به خالق The Witcher بپردازند. به گفته منبع لهستانی Puls Biznesu دو طرف ماجرا در خصوص سهم بیشتری که ساپکوفسکی طلب کرده به توافق رسیده‌اند. لازم به ذکر است توافق صورت گرفته برابر با 16 میلیون دلاری که ساپکوفسکی به عنوان پول بیشتر طلب کرده بود نبوده با این حال CD Projekt تصمیم دارد پول بیشتری نسبت به آن چه پیش از این به ساپکوفسکی پرداخت شده را به او بدهد تا حق خالقی که دنیای بازی‌های آن‌ها را به وجود آورده ادا کرده باشد و علاوه‌بر حفظ رابطه‌ای دوستانه با ساپکوفسکی، مشکلات نویسنده The Witcher هم با سازندگان بازی‌های آن به اتمام برسد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

9 − 6 =