اخبار بازی

کارگردان The Last of Us با چه توصیه‌ای رویکرد Troy Baker به بازی را تغییر داد ؟

کارگردان The Last of Us با چه توصیه‌ای رویکرد Troy Baker به بازی را تغییر داد ؟

وی جی مگ: در جریان برگزاری همایش RTX که توسط Rooster Teeth برگزار شد و محلی برای دور هم شدن بازی‌دوستان است، Troy Baker صداپیشه نام‌آشنای دنیای بازی هم حاضر بود و در خصوص مواردی در کارنامه کاری خود صحبت کرد. اما مهم‌ترین بخش صحبت وی به توصیه نیل دراکمن کارگردان بازی The Last of Us اختصاص پیدا می‌کرد که نگرش و رویکرد Troy Baker به بازی و بازیگری در این حوزه را به طور کلی تغییر داد.

به گزارش وی جی مگ، درسی که نیل دراکمن به بازیگر نقش جول داد باعث شد تا او در کارهای خود احساس آرامش و راحتی بیشتری داشته باشد. و این درس بدین گونه بود که چگونه بدون نیاز به مورد تایید و اعتبار قرار گرفتن کار و عملکرد خود را انجام دهد که البته این مورد برای یک بازیگر، امری دشوار محسوب می‌شود زیرا اصل بازیگری براساس واکنش مخاطب، درک و تفسیر او شکل می‌گیرد.

Baker صحبت‌های خود را بدین شکل آغاز کرد که چه طور بدترین منتقد خود به حساب می‌آمد. وی خود را به دام افتاده در این تفکر که باید در چرخه تکامل بازیگری و جلب رضایت مخاطب خوب عمل کند می‌دید. این وسواس فکری کار را به جایی رساند که Baker اعتراف کرد که حتی نقش کارگردانی را از دراکمن هم دور کرده بود و آن‌جا زمانی که بود که رویکرد Troy Baker به بازی تغییر کرد و توانست به درک درستی برسد.

هنگام صحبت در خصوص “Video Village” که مکانی است برای بازیگران که در آن می‌توانند پس از ایفای نقش در یک صحنه، نظر و واکنش مخاطب را به صورت همزمان و زنده به دست آورند، Troy Baker اشاره کرد که که او به قدری از واکنش مخاطبین غافل‌گیر شده بود که احساس می‌کرد باید همواره آن را به دست بیاورد و به جای حس کردن محیط صحنه و تمرکز روی آن، روی کسب واکنش از مخاطب تمرکز می‌کرد. در این زمان بود که کارگردان The Last of Us از Troy Baker خواست تا دیگر به Video Village نرود که البته این مورد نوعی تمسخر را از سوی بازیگر نقش جول در آن زمان به همراه داشت.

در آن زمان Baker به شوخی خطاب به دراکمن اظهار کرده بود که “من می‌دانم این اولین کارگردانی توست اما این اولین فیلم‌برداری من نیست.” توصیه‌ و نصیحت نیل دراکمن آن‌جا بود که رویکرد Troy Baker به بازی و بازیگری را تغییر داد که به گفته خود او تاکنون در کارش به آن توجهی نکرده بود. عبارت ساده نیل بدین صورت بود که «کار تو این است که به من کارگردان اعتماد کنی. کار تو این است که دیده شوی نه این که خودت ببینی.» این توصیه Troy Baker را شوکه کرد و تغییری در او ایجاد نمود که هم‌‌اکنون هم در پروسه کاری خود اعمال می‌کند.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

چهار − 3 =