اخبار بازی

واکنش Ubisoft به حواشی اخیر بازی Assassin’s Creed Odyssey

واکنش Ubisoft به حواشی اخیر بازی Assassin's Creed Odyssey

وی جی مگ: عرضه دومین اپیزود از بسته الحاقی Legacy of the First Blade بازی Assassin’s Creed Odyssey با حواشی فراوانی همراه شد. امری که اکنون واکنش Ubisoft را نیز به دنبال داشته است.

به گزارش وی جی مگ، یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌هایی که Assassin’s Creed Odyssey به نسبت عناوین قبلی این مجموعه ارائه می‌کرد قابلیت انتخاب در تمامی بخش‌های بازی بود. انتخاب شخصیتی که در نقش آن بازی می‌کنید، انتخاب شیوه بازی و چگونگی مبارزه و انتخاب افرادی که با آن‌ها وارد رابطی عاطفی می‌شوید. ظاهرا در دوران یونان باستان روابط غیرمعمول امری شایع بوده و در بازی نیز پلیرها می‌توانند با هر شخصی که تمایل داشته باشند وارد رابطه شوند. با این حال بسته الحاقی مورد بحث دارای یک پایان کاملا مشخص بوده و طی آن پلیر را مجبور به برقراری یک رابطه و به دنبال آن پیامدی مشخص می‌کند که با تمرکز بازی مبنی بر انتخاب و هم‌چنین گفته کارگردان Assassin’s Creed Odyssey که قبلا اظهار کرده بود این اثر پلیرها را مجبور به انجام کارهایی که تمایل ندارند نمی‌کند در تضاد است.

حواشی ایجاد شده به قدری زیاد بوده که این موضوع واکنش Ubisoft را به دنبال داشته و سخن‌گوی این شرکت ضمن عذرخواهی از طرفداران اینگونه توضیح داد که «ما تلاش کردیم در هر زمان که مقدور باشد در Assassin’s Creed Odyssey به پلیرها حق انتخاب بدهیم و از این رو از بابت غافل‌گیری‌های پیش آمده در آخرین اپیزود بسته الحاقی عذرخواهی می‌کنیم. با این حال در این اپیزود رابطه از پیش تعیین شده‌ای وجود دارد که بخشی از داستان است و انگیزه آن نیز درون بازی و داستان شخصیت اصلی منعکس شده است. یک ایپزود از بسته الحاقی Legacy of the First Blade باقی مانده که اتفاقات پیش آمده و اعمال شخصیت اصلی را به یکدیگر مرتبط می‌کند.»

همان‌طور که گفته شد صرفا اتفاقات داستان بازی باعث ناراحتی طرفداران نشده بلکه تغییر رویکرد شکل گرفته توسط Ubisoft و عدم دخالت قابلیت انتخاب توسط پلیرها واکنش شدید آن‌ها را به دنبال داشته است.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

هفت − 4 =