اخبار بازی

گیمرهای آمریکایی بیشتر با PC بازی‌ می‌کنند تا کنسول‌های خانگی

گیمرهای آمریکایی بیشتر با PC بازی‌ می‌کنند تا کنسول‌های خانگی

وی جی مگ: بسیاری از مخاطبین می‌دانند که گوشی‌های هوشمند محبوب‌ترین پلتفرم برای بازی‌های ویدئویی در آمریکا محسوب می‌شوند. با این حال نظرسنجی جدید بخش بازی گروه آمارگیری EEDAR اطلاعاتی را در خصوص میزان محبوبیت پلتفرم‌های مختلف نزد گیمرهای آمریکایی ارائه می‌کند.

به گزارش وی جی مگ، براساس نظرسنجی به عمل آمده از پنج هزار گیمر فعال آمریکایی، EEDAR اعلام کرد بیش از 90 درصد پلیرهای ایالت متحده آمریکا روی اسمارت‌فون‌ها یا تبلت‌هایشان بازی می‌کنند. با این حال 59 درصد مخاطبین علاوه‌بر بازی روی تلفن‌های همراه، روی کنسول و یا PC خود هم بازی می‌کنند. به طور کلی 52 درصد از گیمرهای آمریکایی روی PC و یا لپ‌تاپ خود عناوین مختلف را تجربه می‌کنند که باعث می‌شود اجتماع مخاطبین این دسته، اعضای بیشتری را به نسبت گیمرهای کنسول‌های خانگی به خود اختصاص دهد که میزان آن به 43 درصد اشاره دارد.

کنسول‌های دستی نیز با اختلاف در رتبه چهارم قرار داشته و 9 درصد گیمرها از آن استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است گزارش منتشر شده از سوی EEDAR، کنسول Nintendo Swtch را به عنوان یک کنسول دستی به شمار نیاورده است. دکتر هدر نُفزیگر رئیس محققان EEDAR طی یادداشتی اظهار کرد «در طول چند سال اخیر، گیمرهای موبایلی، بخش کلیدی از بازار هدف صنعت ویدئوگیم را به خود اختصاص داده‌اند که ناشی از بازاریابی صورت گرفته، اندازه جمعیت و تنوع موجود میان این دسته از مخاطبین می‌شود. به‌علاوه این گیمرها زمان زیادی را نیز صرف تجربه عناوین مختلف روی پلتفرم خود می‌کنند.»

«در حالی که فرصت‌های بسیاری برای رشد بازار موبایل وجود دارد اما پتانسیل اصلی در گرو رشد و مشارکت بیشتر پلتفرم‌های دیگری همچون PC برای بازی است که تا چندی پیش چندان مورد توجه قرار نمی‌گرفتند.»

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

11 − یک =